Aktualijos

STEAM projektų dienos 2024

Gegužės 21 d. – ypatinga diena mokiniams. Tai buvo STEAM projektų diena. Visi mokyklos mokiniai dalyvavo įvairiose STEAM veiklose.

Patys mažiausi mokinukai – 1a klasės mokiniai – STEAM projektų dieną vyko į Kauną. Visos dienos veiklos buvo skirtos gyvūnų pažinimui. Kas gyvena dykumoje, o kokius gyvūnus sutiksiu džiunglėse? Pirmokai ieškojo atsakymų zoologijos sode. Kur suka lizdą remeza? Kaip į savo namus patenka bebras? Iš ko širšės lipdo savo lizdą? Kas tas genio uoksas?  Visus atsakymus vaikai gavo T. Ivanausko muziejuje. Taip pat aiškinosi, tyrinėjo, atliko praktines užduotis.

1b klasės mokiniai dalyvavo projektinėje veikloje „Įrankiai ir prietaisai“. Susipažinę su virtuvės įrankiais ir prietaisais, išsiaiškino, su kuriais  įrankiais ar prietaisais galima groti.  Praktiškai išbandė kai kuriuos elektrinius prietaisus – patys kepė sumuštinius. Vėliau leidosi į smagią ir praktišką 3D pieštuko kelionę.

3a klasės mokiniai T. Ivanausko zoologijos muziejuje mokėsi tapti pėdsekiais gamtoje. Vaikai sužinojo, kad žvėrys vienoje ar kitoje vietoje gyvena, išduoda palikti įvairūs  jų veiklos pėdsakai. Mokėsi juos atpažinti.  Edukacinio užsiėmimo metu, naudodami natūralias, iš gamtos parneštas priemones, sužinojo, kokius pėdsakus palieka genys, voverė, elnias, bebras, šernas, lapė.

Įgytas žinias vaikai pasitikrino atlikdami užduotis planšetėse. Vaikai sakė, kad būdami miške, ieškos šių pėdsakų ir mokės atpažinti jų savininką.

3b ir 3c kl mokiniai lankėsi Raudondvario dvare ir atliko STEAM projektą „Jūratė ir Kastytis“. Mokiniai sužinojo apie gintaro kilmę, jo reikšmę baltų kultūroje. Taip pat tyrinėjo skirtingose šalyse randamas gintaro rūšis, tarp kurių – netgi mėlynasis gintaras iš tolimosios Dominikos. Atliko eksperimentą su gintaro dulkėmis. Tyrinėjo gintaro plaukimo savybę. Išsiaiškino, kad gintaras plūduriuoja sūriame vandenyje, o gėlame skęsta. Trindami gintaro dulkes delnuose bandė užuosti gintaro kvapą. Susipažino su gintaro pritaikymu bei panaudojimu buityje. Vėliau juvelyrams pristačius vėrimo techniką ir medžiagas, mokiniai patys pasigamino apyrankes iš gintaro.

4a klasės mokiniai vykdė STEAM projektą „Jūros gyvūnai“. Pagrindinė mokinių veikla buvo naudojant 3D rašiklį susikurti jūros gyvūną. Mokiniai labai susikaupę dirbo. Kiekvienas sau pasigamino krabą arba vėžlį. Antroje projekto dalyje mokiniai kūrė rašinėlius, kuriuose pagrindinis veikėjas buvo sukurtas jūros gyventojas.

4b klasės mokiniai gegužės 24–26 dienomis vykdė STEAM veiklas Kuršių nerijos nacionaliniame parke. Mokiniai stebėjo ir tyrinėjo unikalią ir labai gražią Kuršių nerijos gamtą, suprasdami, kad ją reikia saugoti, tausoti, jos grožį išlaikyti ateities kartoms.

5a ir 5b klasės mokiniai vyko į Kauną, kur jų laukė STEAM diena „Miesto ir gamtos sintezė“. Mokiniai lankėsi mokslo ir švietimo muziejuje, kuriame atliko matematines užduotis. Aplankė Tado Ivanausko zoologijos muziejų, kuriame tyrinėjo pasaulio gyvūnus ir dieną užbaigė Kauno zoologijos sode, kuriame taip pat turėjo galimybę pažinti įvairias žinduolių, paukščių ir roplių rūšis.

5c ir 6a klasės mokiniai Kauno VDU botanikos ir Zoologijos sode tyrinėjo vabzdžius. Supažino su vabzdžių rūšimis, jų gyvenimo fazėmis, susidraugavo  su gyvalazdėmis, ieškojo vabzdžių ant nuostabiai žydinčių augalų, patys vaidino vabzdžius skirtingose jų vystymosi stadijose. Sužinojo daug  visokių įdomybių apie vabzdžius, turėjo galimybę juos paliesti, paglostyti, panešioti ir net pauostyti.

6b klasės mokiniai Lietuvos nacionalinio muziejaus Istorijų namuose tyrinėjo aisčių ir romėnų kultūrą, gyvenimo būdą, buitį, aprangą, papuošalus.

Tyrinėjimų dieną 6a klasės mokiniai praleido Šiauliuose. Fotografijos muziejuje raudonų šviesų apšviestame kambaryje gamino fotogramas, ryškino jas merkdami į specialius tirpalus.

7a klasė mokiniai vykdė STEAM veiklą ,,Kosmetinių priemonių tyrimas“. Mokiniai dirbdami grupelėse turėjo nustatyti naudingas ir kenksmingas medžiagas, esančias produktų sudėtyje. Septintokai lankėsi įvairiose parduotuvėse, vaistinėse, tyrė siūlomų produktų sudėtį. Išvada tokia: daugelis garsių ir populiarių firmų produktų sudėtyje turi ne tik aplinkai nedraugiškų ingredientų, bet taip pat kenkia ir žmogaus sveikatai. Atlikę tyrimą mokiniai patys pasigamino ,,sveikatai draugišką“ kūno šveitiklį, kurį išbandė klasėje.

7b klasės mokiniai atliko oro dulkėtumo tyrimas artimoje aplinkoje ir miesto parke. Darbo tikslai buvo išsiaiškinti, iš kur atsiranda dulkės mūsų aplinkoje ir kokias problemas tai kelia. Mokiniai turėjo nustatyti ir palyginti oro dulkėtumą artimoje aplinkoje ir miesto parke. Mokiniai padarė išvadą, kad dulkėtumas parke buvo mažesnis ir teikė pasiūlymus, kaip mažinti aplinkos dulkėtumą.

8b klasės mokiniai lankėsi kino centre „Garsas“ ir dalyvavo STEAM veikloje „Išmanioji kūryba“.

Mokiniai susipažino su filmų kūrimu, jų istorija. Patys turėjo galimybę išlaisvinti savo kūrybiškumą kurdami filmus.

8c klasė dalyvavo STEAM projektinėje veikloje „Kas tos sąmokslo teorijos“ istorijų namuose.

8a klasės rišo sodus ir savo surištais sodais papuošė mokyklos erdves bei dalyvavo orientaciniame žygyje Ramygalos miestelyje. Naudodamiesi žemėlapiu, mokiniai surado ir  aplankė miestelio objektus.

Visiems mokiniams patiko mokytis kitaip.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Logopedė Dalia Gudienė




Ankstesni įrašai


Būsimųjų pirmokų tėvelių susitikimas su klasių mokytojomis

2024 m. birželio 4 d. (antradienį) 18.00 val.

Gegužės 23 d. kviečiame į Sporto šventę ir „Vakarienę melsvai“!

Balandžio 15 d. Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos bibliotekoje įvyko 7a klasės moksleivių ir Švedijos ambasados antrojo sekretoriaus Robin Rinaldo, stažuotojo Isak Bokstad ir Švedijos ambasados atstovės Jurgitos Tijūnaitytės sustikimas.

Balandžio 15 d. mokiniai bus fotografuojami elektroniniams moksleivio pažymėjimams.

Sveiki sulaukę šv. Velykų! Džiugesio, vilties, stiprybės!