Ar gyvūnų terapija mokyklose atneša realią naudą?
Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytojai žengė žingsnį stiprindami savo kompetencijas Erasmus+ bendrojo ugdymo mokyklų partnerysčių projekte „Ypatingi draugai – ypatingiems mokiniams“ (Especial Friends for Especial Students), kuris skirtas progimnazijos mokytojų bei partnerių organizacijų kompetencijų stiprinimui kaniterapijos srityje. Projekto partneriais tapo pradinio, bendrojo ugdymo įstaigos iš Lenkijos, Turkijos, Italijos bei Švedijos. Pirmieji projekto vykdymo metai paskatino aktyviau domėtis teigiama gyvūnų terapijos nauda mokinių savijautai, leido susipažinti su partnerių organizacijomis nuotolinių susitikimų metu, pristatyti savo patirtis, užmegzti ryšius su vietos organizacijomis, „Kaniterapijos asociacija“ ir planuoti bendrus renginius bei edukacinius užsiėmimus, analizuoti vienus svarbiausių klausimų, sprendžiamų Europos sąjungoje - visapusišką raidos sutrikimų turinčių mokinių integraciją į ugdymosi procesą tarptautiniu lygmeniu.
Pagrindinis projekto tikslas – plėsti mokytojų žinias ir kompetencijas dirbant su vaikais, turinčiais autizmo, dėmesio sutelkimo, netinkamo elgesio, protinių gebėjimų, mokymosi sunkumų, kuomet pasitelkiama gyvūnų terapija. Kaniterapijos asociacijos prezidentė, VU Psichologijos instituto direktorė Vilmantė Pakalniškienė teigia, jog „kaniterapija yra alternatyvus arba pagalbinis sveikatinimo, reabilitacijos būdas, kai norint pasiekti geresnės fizinės, emocinės sveikatos, pagerinti pažintinius bei socialinius įgūdžius, naudojamas specialiai paruoštas, egzaminus išlaikęs šuo, kuris sustiprina žmogaus motyvaciją“. Šios naujovės galimybės itin plačios, todėl jau dabar būtina žengti pirmuosius žingsnius link mokytojų pasirengimui ir žinių stiprinimui šioje srityje. Kaip teigia, amerikietis Aubrey H. Fine, gyvūnų asistuojamosios terapijos ambasadorius, psichologijos profesorius, daugelio knygų apie terapiją su gyvūnais autorius, interviu žurnale „Psichologija šiandien“ (ang. Psychologie Today): „Gyvūnų asistuojamoji terapija yra vertingas, mažiau rizikingas sveikatinimo metodas, bet tai ne stebuklinga piliulė, nuo kurios iškart pasveikstama“. Nuotolinių susitikimų metu projekto partneriai vieningai pritaria idėjai, jog „patirtinis ugdymasis pasitelkiant gyvūnų terapijos naudą yra akivaizdus. Todėl mokytojai jau nuo šių metų teoriškai mokysis integruoti gyvūnų terapijos metodus į tradicines ugdymo sistemas, taikys skirtingas veiklas bei užduotis“.
Pasisėmę tarptautinės patirties nuotolinių susitikimų metu projekto dalyviai tęstinumą vykdys ne tik akademiniu lygmeniu mobilumo išvykų metu, bet ir organizuos užsiėmimus „klasėse be sienų“ pasitelkdami gyvūnų terapiją.
___________________________
padėkoti autoriui