Tarptautiniai projektai

Erasmus+ projektas Finansinio raštingumo skatinimas pradiniame ir pagrindiniame ugdyme, naudojant žaidybinimą ir skaitmeninį istorijų pasakojimą“ (DigiFinEdu)

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija prisijungė prie tarptautinio Erasmus+ projekto „Finansinio raštingumo skatinimas pradiniame ir pagrindiniame ugdyme, naudojant žaidybinimą ir skaitmeninį istorijų pasakojimą“ (DigiFinEdu) (orig. DIGItal storytelling of FINancial literacy in primary and secondary EDUcation) . 

„DigiFinEdu“ projekto pirminė tikslinė grupė yra pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojai, mokiniai, tėvai. Kitos suinteresuotosios šalys: valdžios institucijos, švietimo ekspertai, mokslininkai, mokyklų darbuotojai.

Projektu siekiama padidinti pradinio ir pagrindinio ugdymo mokinių (9–12 m.) finansinį raštingumą „FinLit“, kad jie taptų finansiškai sumaniais suaugusiais.

Apie projektą

Erasmus+ projektas „MA(R)TH – MATH, MUSIC AND ART WILL KEEP YOU SMART!“ 

2019–2021 m. Projektas 2019-1-LT01-KA229-060636

2022 m. gegužės 9–13 d. Kroatijoje

Matematika, muzika ir menai – padės mums būti sumaniais

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija sėkmingai užbaigė Erasmus+ projekto  „Math, music and art will keep you smart!” („MA(R)TH“) vykdymą. Paskutinė išvyka įvyko Koprivnicoje, Kroatijoje, kurios metu sudėti galutiniai taškai projekto įgyvendinimui.

Projekto dėka tarptautinė komanda ieškojo sąryšio tarp matematikos, muzikos ir meno: išbandė įvairias programėles muzikai kurti, atliko skaičiavimus Geogebra programėle, lankėsi parodose, dalyvavo netradicinėse dailės, matematikos ir muzikos pamokose, kūrė muzikinius instrumentus, minėjo PI dieną, gamino koliažus, mokėsi kurti skaitmeninį turinį ir jį viešinti, ieškojo matematinių formų architektūroje, tautiniame kostiume bei lankėsi partnerių mokyklose.

Projektas, prasidėjęs 2019 metais, baigėsi. Dalyviai keliavo pėsčiomis, skrido, plaukė, važiavo metro, autobusais ir automobiliais. Projektas į dalyvių gyvenimus įnešė daug juoko, šypsenų, naujų patirčių ir pirmų kartų! Lyg ir nesusiję disciplinos įgavo tokį pagreitį, jog partneriai nori tęsti šią idėją ir toliau dalyvauti integruotose matematikos, muzikos ir dailės pamokose. Laukite tęsinio!

Dėkojame visiems prisidėjusiems prie šio projekto įgyvendinimo! Math, music and art will keep you smart!

2022 m. kovo 21–25 d. Šiaurės Makedonijoje. Išsiaiškintas matematikos, muzikos ir menų ryšys!

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai kovo 21–25 dienomis dalyvavo virtualioje Erasmus+ projekto „Math, music and art will keep you Smart!” išvykoje kartu su partneriais iš Italijos, Graikijos, Šiaurės Makedonijos, Turkijos ir Kroatijos. Dėl susidariusios nepalankios keliavimui situacijos mokiniai atliko interaktyvias užduotis nuotoliniu būdu, kurias paruošė išvykos organizatoriai iš Š. Makedonijos. 

Projekto dalyviai pagilino geografijos žinias, išsiaiškino kokiame pasaulio kampelyje yra ši šalis, kūrė pateiktis, kuriose atsispindėjo Balkanų šalių kultūra, mityba, muzikinis skonis, architektūra bei choreografija. Taip pat atliko tyrimą kokie populiariausi liaudies muzikiniai instrumentai yra iki šiol, stebėjo tradicinių šokių ir dainų pasirodymus, sprendė matematinius trupmenų uždavinius. Be to virtualiai apsilankė didžiuosius miestus Skopjė, Tetovo, individualiai ieškojo lankytinų objektų ir juos pristatė komandos nariams. Virtualaus susitikimo metu taip pat įvyko ir vadovų susitikimas bei aptarta tolesnė projekto eiga.

Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondo lėšų.

2022 m. vasario 14–18 d. Lietuvoje, Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazije vasario 14–18 dienomis lankėsi svečiai iš Kroatijos, Šiaurės Makedonijos bei Turkijos, dalyvaujantys „Erasmus+“ projekte „MA(R)TH – Matematika, muzika ir menai padės išlikti sumaniu!“ („Math, music and art will keep you smart!“). Svečiai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su bendrą projektą vykdančia mokykla, mūsų progimnazija, pabendrauti su bendraamžiais, dalyvauti įvairiose bendrose veiklose. Projekto dalyviai viešėjo svarbiu mūsų tautai metu – Vasario 16 dieną šventėme nacionalinę šventę – Lietuvos valstybės atkūrimo dieną. Delegacija 12 val. Laisvės a. dalyvavo šventiniuose renginiuose. Vizito metu svečiai susipažino su miesto įžymybėmis, lankėsi Panevėžio miesto savivaldybėje, Lėlių vežimo teatre, Kraštotyros muziejuje, J. Miltinio dramos teatre, D. Svilienės dailės studijoje, meninio stiklo apdirbimo įmonėje „Glass Remis“. Delegacija su progimnazijos atstovais lankėsi Vilniaus senamiestyje, MO ir Pinigų muziejuose. Edukaciniai renginiai pagal atskirą savaitės programą vyko švietimo įstaigose, projekto dalyvėse, ir tų šalių (Graikija, Italija), kurių atstovai negalėjo atvykti į Lietuvą

„Šaltinio“ progimnazija dar 2019 m. spalį pasirašė tarptautinę bendradarbiavimo sutartį su švietimo įstaigomis iš Graikijos, Italijos, Kroatijos, Šiaurės Makedonijos ir Turkijos. Projektą progimnazijoje koordinuoja direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė. Šis projektas skirtas mokinių ir mokytojų tarptautiniams ryšiams vystyti ir daugiakultūriškumui plėtoti, inovatyviems mokymosi metodams taikyti, STEAM, muzikos ir menų mokomųjų dalykų įgūdžiams stiprinti, lyderystės kompetencijoms ugdyti.

Projekto dalyviai jau buvo susitikę Italijoje, Graikijoje, Turkijoje. Šis susitikimas Lietuvoje – jau ketvirtasis. Kovo mėnesį progimnazijos atstovai, projekto MA(R)TH dalyviai, vyks į Šiaurės Makedoniją.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis.

 

2021 m. lapkričio 14–19 d. Turkijoje

Erasmus+ projekto MA(R)TH progimnazijos ambasadorės: direktoriaus pavaduotoja Rūta Vainauskaitė (projekto koordinatorė), bibliotekininkė Aldona Banienė, Aistė Tamulionytė (8a), Samantha Andrea Blažytė (8b), Gabija Kairytė (8a) ir Dilana Viplentaitė (8a), 2021 metų lapkričio 14–19 dienomis Stambulo mieste Turkijoje susitiko su projekto partneriais ir įgyvendino suplanuotas veiklas. 

Pirmoji diena atnešė daug naujų potyrių ir įspūdžių. Dalyvius pasitiko Haskoy mokyklos mokiniai, atlikdami tradicines dainas bei vaišindami tradiciniu desertu „Turkish delight“. Susitikimo metu partneriai pasidalijo patirtimis, kaip sekėsi atlikti projekte numatytas užduotis nuotolinio darbo metu, demonstravo atliktus darbus. Antrasis užsiėmimas vyko „Zemir Istanbul Coding Inkubator“, kuriame įsikūręs jaunųjų verslininkų ir socialinio verslo startuolių centras. Užsiėmimą vedė įstaigos vadovas ir pasakojo apie robotų veikimo funkcijas, su vaikais diskutavo, kuo skiriasi robotai nuo tradicinės buitinės technikos, supažindino su „mBot“ robotų veikimo principais, virtualios realybės ir 3D spausdinimo galimybėmis ateityje. Vaikai taip pat susipažino su jau sukurtu robotu, kuris atliko tam tikrus veiksmus ir komandas turkų kalba. Vakare dalyvių laukė bendra vakarienė bei pasivaikščiojimas Taksim skvere bei Istiklal gatve.

Antroji MA(R)TH projekto diena Stambule prasidėjo kūrybinėmis dirbtuvėlėmis mokykloje. Dalyviai, klausydamiesi klasikinės muzikos, įgavę teorinių žinių apie Pablo Piccaso kūrybą ir piešimo techniką, išlaisvino savo kūrybiškumą. Darbuose atsispindėjo kubizmo technika, matematinės figūros ir vaikų svajonės. 

Taip pat partneriai dalyvavo muzikinėse dirbtuvėlėse, kuriose, susipažinę su instrumentu kalimba, padedant pradinių klasių mokiniams, mokėsi groti ir atliko tradicinį turkų kūrinį. Užsiėmimo metu susijungė matematikos ir muzikos dermė, vaikai rado ryšį tarp dviejų skirtingų disciplinų. https://www.youtube.com/watch?v=fGwhQR2w-DA

Antrojoje dienos pusėje projekto dalyviai aplankė Stambulą, įsikūrusį kitame upės krante. Dalyviai aplankė Stambulo mokslo ir technologijų istorijos muziejų, kuriame muziejaus darbuotoja supažindino su astronomijos, matematikos, geografijos ir architektūros pasiekimais, mokiniai atliko praktinę užduotį, kurios metu dar labiau įtvirtino įgytas žinias.

Turiningą dieną vainikavo daug nuostabos ir žavesio suteikęs apsilankymas „Hagia Sophia“ ir Mėlynojoje mečetėse. 

Trečioji diena Stambule prasidėjo aktyviai. Pirmųjų dirbtuvėlių metu mokiniai mokėsi programuoti naudojant „Scratch“ programą. Antrųjų dirbtuvėlių metu kūrė muziką, natas skaitmenizuodami ir perkeldami į kompiuterį. Trečiasis užsiėmimas, pasak dalyvių, buvo įdomiausias ir labiausiai lauktas: vaikai aplankė „Koc muziejų“, kuriame apžiūrėjo gausią technikos parodą, pilną automobilių, laivų, traukinių, lėktuvų, raketų modelių. Taip pat dirbtuvėlių metu išsiaiškino Pitagoro, Galilėjaus nuveiktus darbus, moderniosios fizikos ir astronomijos, sultono Selimo, A. Einšteino, L. da Vinci nuopelnus pasaulio architektūrai. Be to dalyviai stebėjo, kaip susidaro muilo burbulai, veikia simetrijos dėsniai, visi kartu statė tiltą iš duotų medžiagų ir teorines žinias pritaikė praktiniame užsiėmime. Tuo tarpu mokytojai aplankė „Aynalikavak paviljoną“ – muziejų ir parką. Šis objektas laikomas vienu iš Osmanų imperijos simbolių ir kruopščiai saugomas ateities kartoms. 

Ketvirtoji diena Stambule buvo dar spalvingesnė. Rytinių dirbtuvėlių metu vaikai dalyvavo edukacinėse veiklose ir kūrė 3D tiltą, naudodamiesi įvairiomis medžiagomis. Tuo pačiu metu mokytojai dalyvavo mokytojų sutikime ir planavo artėsiančias mobilumo išvykas. Papietavę projekto dalyviai išvyko į „Minia Turk“ muziejų, kuriame po atviru dangumi grožėjosi Turkiją garsinančiais lankytinais objektais: tiltais, mečetėmis, bokštais, vienuolynais, akviadukais. Susižavėję šiais objektais partneriai pasiryžo dar vienam iššūkiui ir visi kartu plaukė Bosforo sąsiauriu. Pribloškiantys vaizdai, jūros bangavimas, blyksintys žibintai atskleidė tikrąjį Stambulo grožį. Kelionės metu išbandyta kelionė automobiliu, lėktuvu, autobusu, laivu, žygiuota ir pėsčiomis! Vakarą vainikavo lauktuvių paieškos ir netradicinė vakarienė „Grand Bazar“ turguje miesto širdyje.

Erasmus+ projekto MA(R)TH penktoji diena Stambule prasidėjo meditaciniu užsiėmimu, kuris vyko Haskoy mokykloje. Vaikai su jogos meistre atliko įvairius jogos pratimus, mokėsi atsipalaiduoti, nusiraminti, apmąstyti ką nuveikė išvykos metu, kokius jausmus patyrė, kaip jaučiasi paskutiniąją projekto dieną. Taip pat dalyviai buvo apdovanoti dovanėlėmis ir diplomais, kuriuos įteikė projekto Turkijoje koordinatorius Muhittin.

Tarptautinė projekto komanda džiaugiasi, jog pavyko įgyvendinti kruopščiai planuotą trečiąją mobilumo išvyką, kurios nekantriai laukė visi partneriai. 

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis.

Erasmus+ projekto MA(R)TH koordinatorė Rūta Vainauskaitė

Filmas apie projekto dalyvių veiklą Stambule

https://youtu.be/yYo5MXTNZ70

 

2020 m. vasario 3–7 d. Graikijoje

Erasmus+ projekto „MA(R)TH – Math, Music and Art will keep you smart“ dalyviai – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė, pradinio ugdymo mokytoja Snaigė Varanauskienė, keturi 6–7 klasių mokiniai – 2020 metų vasario 3–7 dienomis bendravo su projekto partneriais vienoje iš mokyklų Korfu saloje Graikijoje. Tai buvo antrasis projekto dalyvių susitikimas.

 

2019 m. lapkričio 4–8 d. Italijoje

2019 m. lapkričio 4–8 dienomis progimnazijos direktorė Zina Stripeikienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė dalyvavo pirmame Erasmus+ projekto „MA(R)TH - Math, Music and Art will keep you smart“ („Matematika, muzika ir menai padės išlikti sumaniu”) dalyvių susitikime, kuris vyko „I.S.I.S Axel Munthe of Anacapri”, Anakapryje, Italijoje. Lietuvos, Italijos, Kroatijos, Turkijos, Šiaurės Makedonijos ir Graikijos mokyklų atstovai aptarė vykdomo projekto veiklas, artėjančių susitikimų datas, vykdė pirmąsias projekto veiklas (projekto tinklalapio kūrimas, skaida, viešinimas, Twinspace). Projekto partneriai dalyvavo muzikos mokytojos Michelos Miccio bei matematikos mokytojo Stefano Busiello paskaitose, mokėsi naudotis Geogebra, Collage Maker programėlėmis, dalinosi gerąja patirtimi dalyvaujant tarptautiniuose projektuose, susipažino su partnerių mokyklos mokiniais bei mokytojais, aplankė žymiausias Kaprio salos vietas. 

 

Erasmus+ projektas „MA(R)TH – Math, Music and Art will keep you smart!“

2019–2021 m. Projektas 2019-1-LT01-KA229-060636 

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija 2019 m. spalio 7 d. pasirašė tarptautinę bendradarbiavimo sutartį kartu su švietimo įstaigomis iš Italijos, Turkijos, Graikijos, Kroatijos ir Makedonijos. Šis tarptautinis ERASMUS+ mokyklų mainų projektas MA(R)TH skirtas mokinių ir mokytojų tarptautinių ryšių vystymui ir multikultūriškumo plėtrai, inovatyvių mokymo(si) metodų taikymui, STEAM, matematikos, muzikos ir menų mokomųjų dalykų įgūdžių stiprinimui, lyderystės kompetencijų ugdymui.

 

 

Erasmus+ projektas „EUROBORAVE“

2020-1-FR01-KA229-080606_2

2022 m. gegužės 30–birželio 13 d. Lietuvoje, Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje

Gegužės 30–birželio 3 dienomis progimnazijoje lankėsi Erasmus+ projekto EUROBORAVE partneriai iš Prancūzijos, Lenkijos, Portugalijos ir Bulgarijos. Draugus iš užsienio Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos bendruomenė pakvietė pasigrožėti Panevėžio miestu, o mokiniai organizavo ekskursiją ir vedžiojo svečius po lankytinas vietas. 

Visą savaitę svečiai dalyvavo netradiciniuose užsiėmimuose: lobių paieškos žaidime, netradicinėse pamokose, komandos formavimo žaidimuose, apsilankė Panevėžio Kraštotyros muziejuje, gamino žvakes, atliko užduotis su tangramomis, mokėsi užprogramuoti micro:bit robotukus ir susikonstruoti skaičiuotuvus. Itin netikėta ir sužavėjusi edukacinė veikla – „RoboLabe“. Edukatorė Klaudija partneriams pasiūlė išbandyti ir susikonstruoti robotą bei apskaičiuoti nuvažiuotą atstumą. Šis užsiėmimas dalyvius labai įtraukė.

Neišdildomą įspūdį paliko sostinė bei apsilankymas Energetikos ir technikos muziejuje, Gedimino pilyje, senamiestyje ir kitose sostinės vietose. 

Gerosios patirties sklaida vyko kuomet svečiai pristatė su kokiais robotais dirba savo šalyse, pasidalino patirtimis ir įžvalgomis, organizavo robotų varžybas mokyklos erdvėse.

Iki pasimatymo Lenkijoje, Portugalijoje ir Prancūzijoje artėjančiais mokslo metais!

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

2022 m. gegužės 9–13 d. Bulgarijoje

Gegužės 9–13 dienomis Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokinių ir mokytojų komanda dalyvavo „Erasmus+“ projekto „EUROBORAVE“ (2020-1-FR01-KA229-080606_6) partnerių iš Lenkijos, Portugalijos, Bulgarijos ir Prancūzijos susitikime Sofijoje, Bulgarijoje. Svečiams buvo suplanuotos itin įdomios veiklos: mokiniai kūrė ir programavo robotus, vyko robotų sumo varžybos, kuriose nugalėjo lietuvaičio Viktoro kurtas robotas. Taip pat projekto dalyviai lankėsi Plovdivo mieste ir susipažino su jo senąja istorija. Iliuzijų muziejuje sužavėjo eksponatai ir jų veikimo principai. Technikos muziejuje sužinojome daug naujo apie įvairius fizikinius dėsnius ir chemines reakcijas. O svarbiausia, susiradome naujų draugų ir bendraminčių! Vizitas Bulgarijos sostinėje neprailgo! 

Mokytojų komanda taip pat aptarė projekto įgyvendinimo principus, numatė būsimų vizitų datas ir tolesnį projekto įgyvendinimą.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.

Mokytojos Reda Maknevičienė ir Audronė Sruogienė

2021 m. lapkričio 26–28 d. Prancūzijoje

Erasmus+ projekto „EUROBORAVE“ koordinatorių susitikimas

Lapkričio 26–28 dienomis įvyko pirmasis kontaktinis Erasmus+ projekto „EUROBORAVE“ (2020-1-FR01-KA229-080606_2) koordinatorių iš Prancūzijos, Lenkijos, Lietuvos, Bulgarijos ir Portugalijos susitikimas Paryžiuje.

Partneriai skyrė laiko susipažinimui ir pabendravimui, aptarė projekto įgyvendinimo tikslus ir uždavinius, suplanavo būsimų vizitų datas, dalijosi gerąja patirtimi įtraukiant robotiką į ugdymosi procesą, robotų programavimo subtilybes, inventoriaus poreikį sėkmingam projekto įgyvendinimui, mokytojų pasirengimą ir jau sukurtus žaidimus, kuriuos vaikai galės išbandyti artimiausiu metu.

Gerososios patirties dirbtuvėse projekto koordinatoriai iš College Volney (Craon, Prancūzija) pristatė savo patirtį mokymo(si) procese naudojant MBOT robotus bei programėlę „Makeblock“. Atstovai iš Portugalijos pademonstravo kaip naudojama „Plickers“ programėlė mokinių grįžtamojo ryšio pamatavimui ir rezultatų analizei. Be to vizito metu aplankytas vienas didžiausių ir moderniausių Europoje „Mokslo muziejus“, kuriame pristatomos mokslo naujovės ir išradimai: naujausios robotų panaudojimo galimybės, genetikos, matematikos, astronomijos, laivybos, aviacijos, tekstilės ir kiti pasiekimai.

Tarptautinės draugystės sustiprinimas vyko lankant vienus žymiausių objektų: šiuolaikinio meno centrą „Pompidou“, Luvro muziejų, Triumfo arką, Eifelio bokštą.

Artimiausias projekto dalyvių susitikimas numatytas kovo mėnesį Bulgarijos sostinėje Sofijoje. Nekantraujame susimatyti ir pristatyti nuveiktus darbus!

Projekto koordinatorės Zina Stripeikienė ir  Rūta Vainauskaitė

Erasmus+ projektas „EUROBORAVE“. Pirmieji įgyvendinimo metai

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai pirmaisiais „EUROBORAVE“ projekto įgyvendinimo metais (2020–2021) kartu su partneriais iš Bulgarijos, Lenkijos, Prancūzijos ir Portugalijos nuotoliniu būdu vieni kitiems pristatė savo mokyklas, miestus, kuriuose gyvena, šalis, pomėgius, pasiūlė paragauti tradicinių patiekalų, kūrė logotipus, plakatus, pristatymus apie robotus, dalinosi įspūdžiais išbandant turimus robotus.

Nuotolinių susitikimų metu projekto partneriai dalinosi patirtimis, ugdymo proceso skaitmenizacija, mokinių motyvacijos didinimu bei robotikos dalyko stiprinimu skirtingose šalyse, planavo mobilumo išvykas, kurios dėl pandemijos buvo atidėtos. Pandemija itin paveikė projekto įgyvendinimą, didžioji dalis mokinių partnerių šalyse mokėsi iš namų, nebuvo galimybės išbandyti turimą įrangą, be to mokiniai prarado motyvaciją papildomai dalyvauti projekto veiklose. Tikimasis, jog nustatytos datos padės įgyvendinti mobilumo išvykas, gyvus susitikimus su mokytojais ir edukatoriais, kurių metu mokiniai stiprins programavimo įgūdžius, patys kurs ir programuos robotus, lavins užsienio kalbos įgūdžius.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

 

Erasmus+ projektas „Cross-disciplinary activities for sustainable life“

2020-1-EE01-KA229-077937

2022 m. spalio 17–21 d. Lietuvoje

Spalio 17–21 dienomis progimnazijoje viešėjo ir įvairiose veiklose dalyvavo Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ („Cross-disciplinary activities for sustainable life“ 2020-1-EE01-KA229-077937_2) partneriai iš Estijos, Latvijos, Portugalijos ir Turkijos.

2022 m. gegužės 9–13 d. Turkijoje

Tvaraus gyvenimo principai – ne tik Lietuvoje

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija ir jos bendruomenė aktyviai įsitraukusi į Erasmus+ projektus. Dalyvaudami šiuose projektuose mokiniai ir mokytojai dalinasi savo žiniomis su kitų šalių atstovais, taip pat semiasi naujų patirčių ir plečia akiratį užsienio išvykose. Šį kartą mokyklos komanda išvyko į Turkiją gegužės 9–13 dienomis. Projekto tema „Cross-disciplinary activities for sustainable life“ – tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui.

Pirmąją dieną mokiniai ir mokytojai susitiko vienoje iš geriausių Tarsus miesto mokyklų, kurioje projekto dalyviai pristatė savo šalis, mokyklas ir nudirbtus darbus. Mokyklos šeimininkai aprodė klases ir pademonstravo, kaip jie prisideda prie tvaraus gyvenimo. Popiet visi dalyviai buvo pakviesti į turą po Tarsus miestą – aplankė muziejus, apžiūrėjo kultūros paveldo statinius. Antroji diena kupina gamtos stebuklų – kelionė į Mersin miestą. Tvaraus gyvenimo principas – palikti geriau nei radai. Šį teiginį galima patvirtinti apsilankius stalaktitų ir stalagmitų urvuose. Tai parodė, kokia stipri yra gamtos galia, kai žmogus jos nekeičia tūkstančius metų. Po neužmirštamų vaizdų urvuose ir kvapą gniaužiančių skardžių, delegacija išvyko tyrinėti Viduržemio jūros pakrančių, po to sekė ir sveikatinimosi veikos vandenyje. Trečioji diena skirta mokinių diskusijoms apie tvaraus gyvenimo principus ir taisykles, jaunuoliai susipažino su nauja piešimo ant vandens technika. Vakare svečius nustebino mokyklos kiemelyje tėvelių surengtas piknikas ir turkiški šokiai. Esant tokioje gamtos stebuklais turtingoje šalyje - Turkijoje, dalyviai privalėjo apsilankyti Kapadokijoje. Tai regionas pasižymintis ypač vaizdingomis kalnuotomis vietomis, tarp kurių yra Gioremės slėnis, paskelbtas pasaulio paveldu. Norintys šį slėnį galėjo apžvalgyti iš oro balionų arba grožėtis balionų gausa danguje patekant saulei. Vėliau visa diena buvo skirta aplankyti žymiausias ir įspūdingiausias Kapadokijos lankytinas vietas.

Ši kelionė paliko neišdildomus įspūdžius. Mokiniai ir mokytoja Ligita Urbonienė grįžo ne tik pasisėmę naujų žinių apie svečią kultūrą, bet ir naujų idėjų tvariam mokyklos gyvenimui vystyti.

Projektas finansuojams Europos sąjungos lėšomis.

Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ dalyvių nuotolinis susitikimas

2021 m. kovo 4 d. įvyko trečiasis Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ susitikimas. Susitikimo metu išsirinktas projekto logotipas, suplanuotas mokytojų ir mokinių susitikimas, aptartos tolimesnės veiklos bei integruotų projektų struktūra, kurie bus pradėti įgyvendinti jau artimiausiu metu.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

2020 m. lapkričio 20 d. įvyko pirmasis Erasmus+ projekto „Tarpdisciplininės veiklos tvariam gyvenimui“ nuotolinis susitikimas. Projekto koordinatoriai iš Estijos bei partneriai iš Latvijos, Portugalijos ir Lietuvos pasidalino patirtimis, mintimis, kaip organizuoti suplanuotus užsiėmimus vaikams nuotoliniu būdu pandemijos metu, susitikimų datas bei projekto eigą artėjančius dvejus metus.

Erasmus+ projektas „Especial Friends for Especial Students“

Erasmus+ projekto „Especial Friends for Especial Students“ mokytojų susitikimas, kuris 2021 m. lapkričio 15–19 dienomis įvyko Švedijoje

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijai Švedijoje atstovavo mokytojų Andriaus Rusakevičiaus ir Aušros Klevečkienės komanda. Dalyviai pristatė atstovaujamas švietimo įstaigas, pasidalijo turima patirtimi, taikant gyvūnų terapiją ugdymo procese, dirbant su įvairių sutrikimų turinčiais vaikais, išsirinko projekto logotipą, kūrė pamokas, kurias įkėlė į „Pamokų banką“. Mokytojai dalyvavo ekonomikos-technologijų ir dailės pamokose, žaidė matematinį žaidimą „Pling-Plong“, atliko įvairias matematines užduotis, dirbo gamtos mokykloje Naturskolan, praktiškai bandė išgyventi gamtoje: mokėsi įkurti ugnį su skiltuvu ir pasigaminti maistą ant laužo. Projekto dalyviai Stokholme lankėsi miesto merijoje, įspūdingoje Mėlynojoje salėje, kur teikiamos A. Nobelio premijos.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis.

Filmukas, kurį sukūrė mokytoja Aušra

https://youtu.be/7BcZKCI4uoA

 

Erasmus+ projektas „Especial Friends for Especial Students (Ypatingi draugai ypatingiems mokiniams)“. Nuotolinis dalyvių susitikimas

2020 m. lapkričio 19 d. įvyko antrasis nuotolinis Erasmus+ tarptautinis mokyklų partnerysčių susitikimas su projekto dalyviais iš Švedijos, Turkijos, Italijos, Lenkijos ir Lietuvos. Projektas „Ypatingi draugai ypatingiems mokiniams“ skirtas mokytojų gebėjimų ugdymui dirbti su specialių poreikių turinčiais mokiniais panaudojant gyvūnų terapiją. Oficialus atidarymas vyko tarptautinio Eurovizijos renginio principu: kiekviena šalis save pristatė video pasakojimu. Taip pat nuotolinio susitikimo metu buvo aptartos projekto veiklos, tolimesnė eiga, dalomasi patirtimi bei analizuojama asistuojamosios gyvūnų terapijos nauda mokinių gebėjimams, motyvacijai ir geresniems mokymosi rezultatams.

https://youtu.be/Y629X_yIO5s

Ar gyvūnų terapija mokyklose atneša realią naudą?

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytojai žengė žingsnį stiprindami savo kompetencijas Erasmus+ bendrojo ugdymo mokyklų partnerysčių projekte „Ypatingi draugai – ypatingiems mokiniams“ (Especial Friends for Especial Students), kuris skirtas progimnazijos mokytojų bei partnerių organizacijų kompetencijų stiprinimui kaniterapijos srityje. Projekto partneriais tapo pradinio, bendrojo ugdymo įstaigos iš Lenkijos, Turkijos, Italijos bei Švedijos. Pirmieji projekto vykdymo metai paskatino aktyviau domėtis teigiama gyvūnų terapijos nauda mokinių savijautai, leido susipažinti su partnerių organizacijomis nuotolinių susitikimų metu, pristatyti savo patirtis, užmegzti ryšius su vietos organizacijomis, „Kaniterapijos asociacija“ ir planuoti bendrus renginius bei edukacinius užsiėmimus, analizuoti vienus svarbiausių klausimų, sprendžiamų Europos sąjungoje - visapusišką raidos sutrikimų turinčių mokinių integraciją į ugdymosi procesą tarptautiniu lygmeniu.

Pagrindinis projekto tikslas – plėsti mokytojų žinias ir kompetencijas dirbant su vaikais, turinčiais autizmo, dėmesio sutelkimo, netinkamo elgesio, protinių gebėjimų, mokymosi sunkumų, kuomet pasitelkiama gyvūnų terapija. Kaniterapijos asociacijos prezidentė, VU Psichologijos instituto direktorė Vilmantė Pakalniškienė teigia, jog „kaniterapija yra alternatyvus arba pagalbinis sveikatinimo, reabilitacijos būdas, kai norint pasiekti geresnės fizinės, emocinės sveikatos, pagerinti pažintinius bei socialinius įgūdžius, naudojamas specialiai paruoštas, egzaminus išlaikęs šuo, kuris sustiprina žmogaus motyvaciją“. Šios naujovės galimybės itin plačios, todėl jau dabar būtina žengti pirmuosius žingsnius link mokytojų pasirengimui ir žinių stiprinimui šioje srityje. Kaip teigia, amerikietis Aubrey H. Fine, gyvūnų asistuojamosios terapijos ambasadorius, psichologijos profesorius, daugelio knygų apie terapiją su gyvūnais autorius, interviu žurnale „Psichologija šiandien“ (ang. Psychologie Today): „Gyvūnų asistuojamoji terapija yra vertingas, mažiau rizikingas sveikatinimo metodas, bet tai ne stebuklinga piliulė, nuo kurios iškart pasveikstama“. Nuotolinių susitikimų metu projekto partneriai vieningai pritaria idėjai, jog „patirtinis ugdymasis pasitelkiant gyvūnų terapijos naudą yra akivaizdus. Todėl mokytojai jau nuo šių metų teoriškai mokysis integruoti gyvūnų terapijos metodus į tradicines ugdymo sistemas, taikys skirtingas veiklas bei užduotis“.

Pasisėmę tarptautinės patirties nuotolinių susitikimų metu projekto dalyviai tęstinumą vykdys ne tik akademiniu lygmeniu mobilumo išvykų metu, bet ir organizuos užsiėmimus „klasėse be sienų“ pasitelkdami gyvūnų terapiją.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Vainauskaitė

 

Erasmus+ projektas „Our Nature is Our Future“

Projektas 2020-1-IT02-KA229-079303_4

Virtualus susitikimas Pamplonoje, Ispanijoje 2022 kovas 

Tik naujos patirtys ir tarptautinis bendradarbiavimas išgelbės mus supančią gamtą!

Kovo 14–18 dienomis Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytojai ir mokiniai dalyvavo virtualiame Erasmus+ projekto „OUR NATURE IS OUR FUTURE“ susitikime Pamplonoje, Ispanijoje. 

Virtualus susitikimas buvo kupinas naujų patirčių ir įspūdžių nepaisant to, jog dėl susiklosčiusios sudėtingos situacijos dalyviai nedrįso išvykti ir susitikti su partneriais iš Italijos, Turkijos, Rumunijos ir Ispanijos. Padedami mokytojų Ligitos Urbonienės ir Getos Pečiulienės mokiniai dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose-dirbtuvėlėse savo mokykloje ir miesto erdvėse: tyrė vandens PH, prisilietė prie ispaniškųjų skonių degustuodami sūrį ir alyvuoges, susipažino su šiaurinės Ispanijos regiono lankytinomis vietomis: Gotikinio stiliaus Pamplonos katedra, Iglesia de San Saturnino bažnyčia, Navaros regiono valdžios būstine, regiono istorija, kriokliais ir kitais gamtiniais paminklais, saugomais Unesco, ispaniškąja korida. Be to lankėsi „Aukštaitijos vandenų“ organizuojamame edukaciniame užsiėmime, kurio metu sužinojo kaip vyksta vandens tiekimas Panevėžio mieste, atliko vandens kokybės tyrimus. Neišdildomi įspūdžiai prisidės prie gamtos saugojimo ir tvarumo vystymo tarptautiniu mastu!

Rūta Vainauskaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Ar spartūs žingsniai švarios ateities link?

Ar žinojote, kad ekologijos populiarėjimo priežastis – visuomenės susidomėjimas aplinkos apsaugos problemomis, suvokiant, koks glaudus ryšys sieja žmogų ir jo aplinką? Tad kodėl būtina žengti tvirtus žingsnius švaresnės aplinkos link jau dabar? Kodėl tai rūpi jaunimui visose Europos šalyse?

Pramonės pažanga, neatsakingas vartojimas, naujausių išmaniųjų technologijų taikymas XXI amžiuje tapo viena didžiausių žmoniją užklupusių katastrofų. Viso to rezultatas per ne lyg didelis gamtos užterštumas. Europos Sąjunga siekia darnumo, tvarumo, atsakingo vartojimo, kuris jau tapo nevaldomas. Įkandin viso to prisidėjo ir Covid-19 pandemija bei jos metu pasikeitęs žmonijos požiūris į tvarumą, vartojimą, poreikį.

Lietuvos mokslo ryšių biuras Briuselyje pažymi, jog pagal naujus planus visos ES rinkoje esančios plastikinės pakuotės iki 2030 m. taps perdirbamos, bus mažinamas vienkartinių plastikų naudojimas ir ribojamas tyčinis mikroplastikų naudojimas. Pirmasis Komisijos pirmininko pavaduotojas F. Timmermansas teigia, jog „jei nepakeisime plastikų gamybos ir naudojimo būdų, 2050 metais vandenynuose bus daugiau plastikų nei žuvų. Nebegalime leisti plastikams patekti į mūsų vandenį, maistą ir organizmus. Vienintelis ilgalaikis plastiko atliekų mažinimo būdas – daugiau jų perdirbti ir pakartotinai naudoti“. Šio uždavinio privalo imtis visos Europos Sąjungos piliečiai, organizacijos bei verslo atstovai.

Bendras tarptautinis Erasmus+ projektas “Mūsų gamta - mūsų ateitis“ („Our Nature is Our Future“), Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokinių ir mokytojų kartu su partneriais iš Italijos, Turkijos, Ispanijos bei Rumunijos skirtas 13-17 amžiaus mokiniams. Pagrindinė projekto idėja ir tikslas prisidėti prie gamtos taršos mažinimo įtraukiant Z kartos vaikus ir sutelkti jų dėmesį, jog būtent ši karta yra atsakinga už švarios, tvarios ir saugios gamtos išsaugojimą.

Pimaisiais projekto vykdymo metais visi projekto partneriai analizavo realias užterštumo ir jo prevencijos situacijas, mokėsi tvarumo atlikdami praktines veiklas, rašė straipsnius anglų kalba kaip sumažinti gamtos užterštumą, gamino maišelius iš antrinių žaliavų, prikėlė daiktus antram gyvenimui, kūrė projekto logotipus ir plakatus, pristatymus apie savo šalį ir miestą. Tikimasi, kad Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija kartu su partneriais prisidės prie sėkmingo strategijos Europa 2030 įgyvendinimo, plėtros bei gerosios patirties dalijimosi tarptautiniu lygmeniu.

Rūta Vainauskaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Erasmus+ projektas „Creative Drama and Games in ELT“

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokiniai pirmaisiais „Creative Drama and Games in ELT“ projekto įgyvendinimo metais (2020–2021) kartu su partneriais iš Turkijos, Šiaurės Makedonijos, Rumunijos ir Portugalijos itin glaudžiai bendradarbiavo visus metus įgyvendindami suplanuotas veiklas. Net ir nuotolis nesutrukdė organizuoti susitikimus, kurių metu mokiniai ir projekto vadovai skirtingose šalyse entuziastingai įgyvendino užsibrėžtus tikslus, stiprino anglų kalbos žinias, atliko integruotus projektus anglų kalbos pamokų metu, kūrė prezentacijas, kuriose atsispindėjo mokyklų stipriosios pusės, žaidimų bukletą, lavino viešojo kalbėjimo įgūdžius pristatydami savo miestus, šalis, pomėgius, siūlė paragauti tradicinių patiekalų, sukūrė projekto logotipus, plakatus, kalėdinius atvirukus, video pranešimus skatinančius sportuoti, minėjo „Saugus internete“ bei „Erasmus“ dienas, kūrė bendrą istoriją anglų kalba, olimpinių žaidynių talismanus, atliko praktines užduotis taikant Kahoot, Padlet, Canva, Story Jumper programėles.

Kaip teigia E. DeGirardinas „Žodžių galia milžiniška. Sėkmingai parinktas žodis ne kartą sustabdė pakrikusią armiją, pralaimėjimą pavertė pergale ir išgelbėjo imperiją“, tad nors pandemija atliko stiprų vaidmenį projekto įgyvendinimui ir pakoregavo partnerių planus, tačiau nuolatinis stiprus bendradarbiavimas bei bendravimas su partneriais leido projektines veiklas integruoti į anglų kalbos pamokas, tokiu būdu stiprinant mokinių kalbinį pasirengimą, rašymo, skaitymo, klausymo viešojo kalbėjimo įgūdžius anglų kalba. Viliamasis, jog rudenį suplanuoti susitikimai partnerių šalyse įvyks ir leis pagaliau susitikti su partneriais iš užsienio bei sulaukti svečių progimnazijoje.

Rūta Vainauskaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Erasmus+ projektas „Judėjimas: mokykla be plastiko“

Programos „Erasmus+“ KA3 projekto ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija yra Panevėžio rajono Švietimo centro partnerė šiame projekte) metu vyksta ilgalaikiai specializuoti anglų kalbos mokymai mokytojams aplinkosaugos tema. Net trylika mūsų mokyklos mokytojų nusprendė patobulinti savo kompetencijas ir kartu su kolegomis iš įvairių Lietuvos mokyklų bei Italijos, Ispanijos, Kroatijos, Šiaurės Makedonijos, Bulgarijos, Turkijos ir Graikijos dalyvauja nuotoliniuose kursuose, kuriuos veda Dr Gordonas Kennedy. Kviečiame ir kitus kolegas jungtis prie mūsų, registruokitės http://schoolplasticfreemovement.org/english-for-the-environment/. Kuo mūsų daugiau, tuo smagiau. Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos Komisija.

Mokytoja Reda Maknevičienė

2021 m. kovo mėn. 26 d. įvyko programos „Erasmus+“ KA3 tarptautinio projekto ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) partnerių susitikimas, kurio metu aptartas Patariamosios tarybos veiklos organizavimas ir numatytos tolesnės projekto veiklos. Jau balandžio mėnesį mokytojus pakviesime į anglų kalbos kursus, kurių metu bus tobulinami kalbėjimo aplinkosaugos temomis įgūdžiai.

Mokytoja Reda Maknevičienė

2021 m. sausio 15 d. Panevėžio rajono Švietimo centras kartu su Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija pradėjo programos „Erasmus+“ KA3 projektą ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“. Vasario mėn. pabaigoje vykusiame virtualiame projekto dalyvių iš šešių Europos šalių (Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Lietuvos, Makedonijos ir Turkijos) susitikime susipažinta su projektu, pristatyta sava šalis, numatytos tolimesnio bendradarbiavimo veiklos.

Mokytoja Reda Maknevičienė

Panevėžio rajono Švietimo centre toliau sėkmingai vykdomi nauji tarptautiniai projektai, nors pasaulį vis dar stingdo pandemija. Sausio 15 d. pradėtas programos „Erasmus+“ KA3 projektas ekologijos tema „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija yra Panevėžio rajono Švietimo centro partnerė šiame projekte) buria švietimo bendruomenę ir projekto partnerius, siekiama pozityvių pokyčių Panevėžio rajono savivaldybės bei Lietuvos švietimo politikoje. 

Projekto temos: mokymo perspektyvos kaita ir ekologinio sąmoningumo ugdymo kampanija.

Projekto tikslai: komandinio darbo metu vykdant mokslinius tyrimus, siekiant nustatyti ekologiškas medžiagas, galinčias pakeisti plastikinius daiktus, sukurti pedagoginį metodą, skatinantį 5–13 metų įvairių gebėjimų vaikų įsitraukimą.

Pastaruoju metu, regis, visas pasaulis susirūpinęs plastiko tarša. Nestebina ir projekto tikslas sukurti mokyklų judėjimą be plastiko tam, kad vaikai suvoktų savo vaidmenį saugant žemę ir taptų planetą gelbstinčiais piliečiais. Šiuo projektu prisidėsime ir prie atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimo (moderniai integruotai bus ugdomos mokinių pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, pilietiškumo, socialinė emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos).

Projekto koordinatorius – Italijos įstaiga Polo Europeo della Conoscenza – IC Bosco Chiesanuova.

Panevėžio rajono švietimo centras projekte yra atsakingas už mokymo modulių parengimą mokytojams, kaip naudoti novatorišką įtraukiojo ugdymo metodą ir tapti nedidelio masto universitetinio tipo tyrimų vadovu. Tikimasi, kad projekto metu sukurtas intelektinis produktas turės teigiamos įtakos žmonių sąmoningumui ir bus skleidžiamas ne tik projekto partnerių institucijose, bet ir kituose švietimo sektoriuose.

Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos Komisija.

Panevėžio rajono švietimo centro informacija

Erasmus+ projektas „Kita karta: STEAM standartai“

Panevėžio rajono švietimo centras ir Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija pasirašė sutartį dėl programos „Erasmus+“ KA2 projekto „Kita karta: nauji STEAM standartai“ (Next Generation Science Standards through STEAM-NGSS, Nr. NGSS- 2020-1-TR01-KA201-094463) vykdymo. 2021 m. sausio 28 dieną įvyko pirmasis susitikimas su partneriais iš Turkijos, Bulgarijos, Lenkijos, Graikijos ir Rumunijos.

Mokytoja Reda Maknevičienė

NGSS projektas siekia skatinti STEM + menai lavinimą ankstyvojo ugdymo sistemoje įtvirtinant naują požiūrį, kuris akcentuoja socialinio-emocinio ugdymo (SEU) koncepciją, integruotą su interaktyviomis veiklomis (pvz.: drama, mokymusi per žaidimą, fiziniu ugdymu ir t. t.), skirtą tobulinti socialines, emocines ir pažinimo kompetencijas. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas keturiems įgūdžiams: bendravimui, kritiniam mąstymui, bendradarbiavimui ir kūrybiškumui. Šių keturių gebėjimų įgijimas padės įveikti emocines ir konceptualias kliūtis mokantis gamtos mokslų ankstyvojo ugdymo koncentre, o mokiniai, mokydamiesi šio dalyko vėliau, jaus didesnį pasitikėjimą savimi. Kiti projekto tikslai: skatinti su lytimi nesusijusį požiūrį į STEM mokymąsi, didinti jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių informuotumą aplinkos apsaugos klausimais.

Projektas, kaip XXI amžiaus švietimo strategija, siekia pagerinti vaikų pagrindinius įgūdžius STEM ir dailės srityje (kūrybiškumas, kritinis mąstymas, problemų sprendimas) ir mokytojų kompetencijas efektyviai integruotai mokyti gamtos mokslų ir menų dalykų atsižvelgus į realaus pasaulio kontekstą kuriant kūrybiškesnes ir bendradarbiauti skatinančias mokymosi aplinkas mokyklose.

Projektu bus siekiama skatinti mergaites dalyvauti STEM veiklose, bus sukurtas ir išbandytas elgesio kaitos įvertinimo modelis. Taip pat projekto įgyvendinimo metu bus parengtos ir išbandytos inovatyvios mergaičių įtraukimo į STEM veiklas ankstyvosiose ugdymo pakopose priemonės. 

NGSS tiesiogiai įtrauks mažiausiai 100 mokytojų visoje ES ir apie 3 000 mokinių bei mažiausiai 55 švietimo institucijų per visą pilotavimo laikotarpį. Taip pat projekte dalyvaus 18 moterų STEM + menai profesionalių, 30 socialinių partnerių, 220 dalyvių mainų programos renginiuose ir vyks sklaida 300 mokyklose partnerėse.

Specifiniai tikslai:

– Patobulinti mokytojų ir ugdytojų kompetenciją efektyviai mokyti ir skleisti STEM + menai idėjas ankstyvojo ugdymo sistemoje, ypatingą dėmesį skiriant mergaitėms, skatinti jų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir ugdyti problemų sprendimo kompetenciją;

– Skatinti ir ugdyti mergaičių susidomėjimą STEM sritimi atsižvelgiant į lyties raidą, naudojant įtraukius mokymo metodus, išteklius, skirtus STEM + menai mokymui(si) mokyklose realaus pasaulio kontekste;

– Paremti mergaičių elgesio pokyčius skatinant lyčių stereotipų atmetimą STEM srityje ir mažinti atskirtį dėl lyties;

– Integruoti XXI amžiaus ugdymo strategijas tobulinant kūrybiškesnes mokymosi aplinkas ikimokyklinio ugdymo koncentre, pradinio ugdymo mokyklose ugdymo planuose integruojant STEM + menai mokymą kartu su lyties atžvilgiu neutralia praktika.

Projekte bus pateikta išsami STEM + menai mergaičių dalyvavimo STEM srityje motyvacijos naudingumo analizė. Bus sukurta internetinė mokytojų mokymo programa STEM + menai srityje ir jautrios lyčiai praktikos, kurios pagelbės  mokytojams ir ugdytojams integruoti gamtos mokslus ir menus.

Visi mokymai įgalins mokytojus tapti mentoriais, pateiks rekomendacijas ir mokys naudotis atvirais švietimo ištekliais (AŠI). 

Kaip pridėtinį produktą ši partnerystė sukurs „STEM + menai rinkinį mokiniams“ bei „Skaitmeninį įrankį mokytojų mokymo kursui“, kuriuos vaikai ir mokytojai naudos pamokose. Produktus sudarys naujų ir skaitmeninių metodų bei įrankių, kurie padės mokytojams mažinti moterų atskirtį dėl lyties mokantis STEM pasitelkus įtraukųjį STEM + menai mokymąsi, aprašai.  

Šiuose produktuose derės formalusis ir neformalusis švietimas bei IT veiklos, įgalinančios mokytojus ir mokinius, skatinančios jauno amžiaus mokinius, ypač mergaites, nuolatos priimti nestereotipinius sprendimus lavinimosi kelyje.

„STEM + menai mokymo rekomendacijų“, skirtų švietimo sprendimus priimantiesiems asmenims, parengimas kartu su mokytojais, pedagogais, STEM profesionalais ir socialiniais partneriais iš 6 ES šalių suteiks projektui ES lygmenį. „Politikos rekomendacijos ir poveikio analizė“ numatys gaires švietimo organizacijoms, kaip integruoti STEM ugdymą naudojantis įrodymais grįstais rezultatais įtraukiant mergaites į STEM ten, kur vis dar egzistuoja atskirtis dėl lyties.    

Projekto tikslinės grupės yra mokytojai ir priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pakopos vaikai.

Projektą finansuoja programos „Erasmus+“ Turkijos nacionalinė agentūra.

 

Projekto partneriai:

TC MILLI EGITIM BAKANLIGI USKUDAR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU (teikėjai ir koordinatoriai)

CENTAR ZA TVORCHESKO OBUCHENIE – Bulgarija

PANEVĖŽIO RAJONO ŠVIETIMO CENTRAS – Lietuva

DANMAR COMPUTERS SP ZOO – Lenkija

PANEPISTIMIO KRITIS – Graikija

UNIVERSITATEA VALAHIA TARGOVISTE – Rumunija

BAHCESEHIR OKULLARI ANONIM SIRKETI-1 – Turkija

 

Projektas ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001

Progimnazija dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001. Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Projektą inicijuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Projektą vykdo Nacionalinė švietimo agentūra kartu su partneriais (savivaldybėmis, švietimo centrais, aukštojo mokslo įstaigomis ir pan.). Gautos priemonės sėkmingai naudojamos ugdymo procese.

Mokslinių eksperimentų klasė MEK

„Šaltinio“ progimnazijoje 2020 m. spalio mėnesį duris atvėrė nauja mokymosi erdvė MEK – mokslinių eksperimentų klasė. Joje yra įvairios priemonės STEAM veikloms vykdyti: mikroskopai, cheminiai preparatai, įrankiai, žiūronai, teleskopas, CO2 IR pH matuokliai, elektros grandinės rinkiniai, fizikiniai prietaisai ir daugybė kitų. Džiaugiamės galėdami mokyti ir mokytis šiuolaikiškai!!!

Laboratorija įrengta tėvelių ir darbuotojų skirtos GPM paramos bei Lyderių laiko 3 Panevėžio miesto savivaldybės projekto „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas plėtojant STEAM srities dalykų patirtinį mokymąsi“ lėšomis. Priemonės gautos iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamo projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001) .

GNTV HD reportažas

https://fb.watch/3YSZQ_CdXP/

 

Atnaujinta: 2022-10-21