STEAM projektų diena 2025

Gegužės 14-osios dienos ryto mokiniai laukė jau nuo rugsėjo mėnesio. Kas gali būtų įdomiau už pamokas ne klasėje ir ne mokykloje, kai išvyksta visi mokyklos mokiniai? STEAM projektų diena Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje vyksta du kartus per metus. Kiekviena klasė renkasi, kur vykti. Negąsdina ir tai, kad tenka keltis ir išvykti anksti, o grįžti vėlai vakare.
STEAM projektų dieną 1a ir 1c klasių mokinukai Pasvalio krašto muziejuje eksperimentavo su magnetais, tyrinėjo vandens savybes, gamino lavos lempą ir ugnikalnį, sniegą ir lietų.
1b ir 3c klasių mokiniai susipažino su gamtos paslaptimis eksperimentuodami ir išbandydami mokslo technologijas Kauno mokslo ir inovacijų centre „Mokslo sala“. O Tado Ivanausko zoologijos muziejuje tyrinėjo biologinę vabzdžių įvairovę, aiškinosi, kokia jų svarba gamtoje ir mitybos grandinėje.
1d klasės mokinukai tyrinėjo augalų, augančių Kupiškio marių saloje, rūšis. O Adomynės dvare patys gamino bandeles.
2a klasės mokiniai Trakų Vokės dvare tyrinėjo parko augmeniją, pagal nuorodas ieškojo tam tikrų architektūros ir gamtos objektų; dalyvaudami orientaciniame žaidime „Atrask, pažink, tyrinėk“ žemėlapyje gvildeno užduotis, teisingų atsakymų ieškojo nurodytose vietose esančiose lentelėse su pažymėtais simboliais. Taip pat kūrė herbariumo žiedais ir žolynais dekoruotą knygos skirtuką.
2b kl. mokiniai planavo ir skaičiavo, kaip už tam tikrą pinigų sumą nupirkti vaišių visiems klasės vaikams UAB „Kauptė“ turgavietėje. O J. Masiulio knygyne aiškinosi, kaip pasakojimas virsta vaikų mylima knyga.
2c klasės mokiniai Panevėžio Gamtos mokykloje tyrinėjo Lietuvoje auginamus valgomus augalus ir jų sėklas – tyrinėjo jų formą, spalvą, panaudojimo galimybes, apskaičiavo, kokį sėklų kiekį turi moliūgas. Naudodami tvarias medžiagas gamino ekologiškus maišelius sėklų laikymui. Taip pat kūrė originalias kompozicijas iš įvairių sėklų rinkinio.
3a kl. mokiniai Kernavėje aiškinosi, kada Lietuvos teritorijoje pasirodė pirmieji žmonės, iš ko buvo gaminami įrankiai, apranga, kūrė ugnį, "virė" sriubą iš odos pagamintame puode, matavosi iš odos pagamintus rūbus ir kt. O Trakų amatų centre vaikai pagal autentišką receptą gamino pusmėnulio formos pyragėlius - kibinus.
3b klasės mokiniai seniausiose Lietuvos kunigaikštystės sostinėse Trakuose ir Kernavėje aktyviai keliavo istorijos labirintais ir aiškinosi, kam buvo skirtos pilys, kas ir kada jas statė, kas jose gyveno, kokie buvo seniausi kalėjimai. Kernavės istorijos muziejuje aiškinosi, koks buvo šio krašto viduramžių laikų žmonių gyvenimo būdas, buitis, apžiūrėję archeologinius radinius – senovinius pinigus, papuošalus, buities rakandus, juos palygino su dabartiniais.
4a klasės mokiniai Trakų Vokės dvare aiškinosi Heraldikos simbolių paslaptis: herbų atsiradimo istoriją, jų kilmę ir raidą, sudarymo taisykles, spalvas, formas, herbines figūras ir jų simboliką. Patys kūrė savo stilizuotą herbą, perkėlė jį ant organinio stiklo plokštelės, dekoravo naudodami keramikos ir stiklo dažus.
4b ir 4c klasės Klaipėdoje mokėsi kalvystės meno bei juvelyrikos Kalvystės muziejuje. Pabandę pūsti dumples, išbandę kalvio įrankių sunkumą, išsiaiškinę metalų, naudojamų juvelyrikoje, savybes, patys gamino žalvarinius žiedus su kuršiškais motyvais.
5a klasės mokiniai Molėtų observatorijoje ir etnografinės sodybos dangaus šviesulių stebykloje išsiaiškino, kaip veikia teleskopai ir juos išbandė. Paaiškėjo, kad stebint dangaus kūnus gali būti naudingas ir telefonas. Išsiaiškino, kokie moksliniai tyrimai vykdomi observatorijoje. Dangaus šviesulių stebykloje aiškinosi, kuo svarbūs ir įtakingi buvo mūsų protėviams „žvaigždžių ženklai“, stebėdami dangų mokėsi jame pamatyti svarbią žmonėms informaciją, išmoko pažinti ir baltų zodiakų ženklus.
5b klasės mokiniai mokėsi išgyventi miške: kūrė laužą, įsirengė pastogę, pasigavo žuvies. Taip pat konstravo prieglobstį vabalams - statė vabalų viešbutį iš gamtoje rastų priemonių. Išlikimo pojūtį dar labiau sustiprino lietus, bet tinkamas pasirengimas neišgąsdino penktokų.
6a ir 6b klasių mokiniai Panevėžio kraštotyros muziejuje aiškinosi, kokie buvo senovėje lietuvių naudojami matavimo vienetais. Naudodami žinias patys svėrė maistą, skaičiavo jų kainas, matavo audinius ir juos kirpo. Vėliau miesto centre pagal planą suradę nurodytus žinomus objektus juose atpažino geometrines figūras.
6c klasės mokiniai Stasio muziejuje kūrė siurrealistines kompozicijas skirtingomis temomis: vandenynas, paplūdimys, miestas, pramogų parkas ir parkas. Iš antrinių žaliavų kūrė originalius, netikėtus ir išskirtinius kūrinius.
7a klasės mokiniai ieškojo A raidės reikšmės STEAM-e (Meno reikšmė STEAM ugdyme). Išlaisvinę savo kūrybiškumą taikomojo teatro veiklose mokiniai pasitelkė jį išreikšdami save gatvės meno darbuose.
7b klasės mokiniai Energetikos ir technikos muziejuje tyrinėjo gravitacijos jėgą, matavo savo reakcijos laiką, išbandė, kaip staigus stabdymas veikia žmogaus kūną.
7c klasės mokiniai apsilankė Panevėžio G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje, kur susipažino su asociatyviniais testais ir atlikę juos sužinojo, ką jiems siunčia pasąmonė. STEAM centro laboratorijose atliko bandymus: maišė chemines medžiagas ir per mikroskopą stebėjo išgautas įvairias druskų kristalų formas; susipažinę su optiniais įrenginiais, projektavo ir gamino labirintą, kuriame pagrindinė užduotis – ribotoje erdvėje sukurti kaip galima ilgesnį atspindžio spindulį.
8a klasės mokiniai lankėsi Raudonojo Kryžiaus bazėje, mokėsi susikrauti krepšį, susidarė tinkamo elgesio planą, dalyvavo protmūšyje, išbandė mūsų mieste esančias priedangas.
8b klasės mokinai Stasys Museum per vizualinį mąstymą pažino meno kūrinius, o taip pat ir save. Atlikdami užduotis mokiniai lavino tokias bendravimo kompetencijas kaip viešasis kalbėjimas, pastabumas ir aktyvus klausymasis.
Mokiniams patiko šios dienos žaismingos, aktyvios, interaktyvios veiklos. Lauksime kitos STEAM projektų dienos.
___________________________
padėkoti autoriui