Jaunojo tyrinėtojo dienos
Rugsėjo 10–18 dienomis mokykloje praūžė jau tradicinėmis tapusios Jaunojo tyrinėtojo dienos.
Visų klasių mokiniai turėjo galimybę dalyvauti pasirinktose tyrinėjimo veiklose, mokytis aktyviai veikdami, iš savo patirties.
Pirmokai susitiko su ornitologu Gediminu Petkumi, daug sužinojo apie Lietuvoje gyvenančius ir praskrendančius paukščius, jų gyvenimo būdą, klausėsi paukščių balsų, bandė juos pamėgdžioti, parke pro žiūronus bei teleskopą stebėjo ne tik paukščius, bet ir augalus.
Antrokai ir trečiokai vyko į Šiaulių Botanikos sodą, kur tapo augalų detektyvais, tyrinėjo augalų kvapus ir skonius. Veislinių paukščių ir naminių gyvūnų zoo „Raiba plunksa“ mokiniai susipažino su įvairiais paukščiais ir kitais naminiais gyvūnais, lygino paukščių kiaušinius, galėjo gyvūnus stebėti, šerti, glostyti. Daugiausia vaikų simpatijų pelnė mieli ožiukai.
Ketvirtokai lankėsi Vilniaus Energetikos ir technikos muziejuje. Mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Iliuzija - mokslas, apgaulė ar tikrovė?“. Atlikę praktines veiklas, suprato, kad iliuzija – ir mokslas, ir apgaulė, ir tikrovė.
Penktokai, dalis šeštokų, septintokai vyko į Ventos regioninį parką. Čia jie tapo archeologais ir tyrinėjo paslaptingojo juros periodo uolienas, ieškojo dinozaurų laikmečio gyvūnų liekanų – fosilijų. Radiniai nustebino jaunuosius archeologus.
6b klasės mokiniai lankėsi robotikos centre „RoboLabas“.Ten patys išbandė technologinius procesus, programavo robotukų kelionę, atliko įdomias užduotis sustojimo stotelėse. Vaikai labai susidomėjo centro „RoboLabas“ užsiėmimais.
Vėliau su gamtos ir fizikos mokytoja Gitana mokiniai aiškinosi, kad kiekvienas mus supantis daiktas ar organizmas yra sudarytas iš smulkesnių, kartu veikiančių dalelių. Dirbdami poromis su mikroskopu nagrinėjo citrusinių vaisių vidinę sandarą.
Vyriausieji aštuntokai vyko į Kauno 7 fortą. Forto laboratorijoje mokiniai tyrinėjo žmogaus ir gyvūno kraujo sudėtį, aiškinosi skirtumus. Edukacinėje veikloje „IQ iššūkis“ mokėsi matematikos kitaip – spręsdami galvosūkius.
Visiems mokiniams šių dienų veiklos ne tik suteikė naujų žinių, patirčių, bet ir paliko puikius įspūdžius. Lauksime Jaunojo tyrinėtojo dienų kitais metais.
___________________________
padėkoti autoriui