Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija

2021 m. lapkričio 14–19 d. Turkijoje

Erasmus+ projekto MA(R)TH progimnazijos ambasadorės: direktoriaus pavaduotoja Rūta Vainauskaitė (projekto koordinatorė), bibliotekininkė Aldona Banienė, Aistė Tamulionytė (8a), Samantha Andrea Blažytė (8b), Gabija Kairytė (8a) ir Dilana Viplentaitė (8a), 2021 metų lapkričio 14–19 dienomis Stambulo mieste Turkijoje susitiko su projekto partneriais ir įgyvendino suplanuotas veiklas. 

Pirmoji diena atnešė daug naujų potyrių ir įspūdžių. Dalyvius pasitiko Haskoy mokyklos mokiniai, atlikdami tradicines dainas bei vaišindami tradiciniu desertu „Turkish delight“. Susitikimo metu partneriai pasidalijo patirtimis, kaip sekėsi atlikti projekte numatytas užduotis nuotolinio darbo metu, demonstravo atliktus darbus. Antrasis užsiėmimas vyko „Zemir Istanbul Coding Inkubator“, kuriame įsikūręs jaunųjų verslininkų ir socialinio verslo startuolių centras. Užsiėmimą vedė įstaigos vadovas ir pasakojo apie robotų veikimo funkcijas, su vaikais diskutavo, kuo skiriasi robotai nuo tradicinės buitinės technikos, supažindino su „mBot“ robotų veikimo principais, virtualios realybės ir 3D spausdinimo galimybėmis ateityje. Vaikai taip pat susipažino su jau sukurtu robotu, kuris atliko tam tikrus veiksmus ir komandas turkų kalba. Vakare dalyvių laukė bendra vakarienė bei pasivaikščiojimas Taksim skvere bei Istiklal gatve.

Antroji MA(R)TH projekto diena Stambule prasidėjo kūrybinėmis dirbtuvėlėmis mokykloje. Dalyviai, klausydamiesi klasikinės muzikos, įgavę teorinių žinių apie Pablo Piccaso kūrybą ir piešimo techniką, išlaisvino savo kūrybiškumą. Darbuose atsispindėjo kubizmo technika, matematinės figūros ir vaikų svajonės. 

Taip pat partneriai dalyvavo muzikinėse dirbtuvėlėse, kuriose, susipažinę su instrumentu kalimba, padedant pradinių klasių mokiniams, mokėsi groti ir atliko tradicinį turkų kūrinį. Užsiėmimo metu susijungė matematikos ir muzikos dermė, vaikai rado ryšį tarp dviejų skirtingų disciplinų. 

 

Antrojoje dienos pusėje projekto dalyviai aplankė Stambulą, įsikūrusį kitame upės krante. Dalyviai aplankė Stambulo mokslo ir technologijų istorijos muziejų, kuriame muziejaus darbuotoja supažindino su astronomijos, matematikos, geografijos ir architektūros pasiekimais, mokiniai atliko praktinę užduotį, kurios metu dar labiau įtvirtino įgytas žinias.

Turiningą dieną vainikavo daug nuostabos ir žavesio suteikęs apsilankymas „Hagia Sophia“ ir Mėlynojoje mečetėse. 

Trečioji diena Stambule prasidėjo aktyviai. Pirmųjų dirbtuvėlių metu mokiniai mokėsi programuoti naudojant „Scratch“ programą. Antrųjų dirbtuvėlių metu kūrė muziką, natas skaitmenizuodami ir perkeldami į kompiuterį. Trečiasis užsiėmimas, pasak dalyvių, buvo įdomiausias ir labiausiai lauktas: vaikai aplankė „Koc muziejų“, kuriame apžiūrėjo gausią technikos parodą, pilną automobilių, laivų, traukinių, lėktuvų, raketų modelių. Taip pat dirbtuvėlių metu išsiaiškino Pitagoro, Galilėjaus nuveiktus darbus, moderniosios fizikos ir astronomijos, sultono Selimo, A. Einšteino, L. da Vinci nuopelnus pasaulio architektūrai. Be to dalyviai stebėjo, kaip susidaro muilo burbulai, veikia simetrijos dėsniai, visi kartu statė tiltą iš duotų medžiagų ir teorines žinias pritaikė praktiniame užsiėmime. Tuo tarpu mokytojai aplankė „Aynalikavak paviljoną“ – muziejų ir parką. Šis objektas laikomas vienu iš Osmanų imperijos simbolių ir kruopščiai saugomas ateities kartoms. 

Ketvirtoji diena Stambule buvo dar spalvingesnė. Rytinių dirbtuvėlių metu vaikai dalyvavo edukacinėse veiklose ir kūrė 3D tiltą, naudodamiesi įvairiomis medžiagomis. Tuo pačiu metu mokytojai dalyvavo mokytojų sutikime ir planavo artėsiančias mobilumo išvykas. Papietavę projekto dalyviai išvyko į „Minia Turk“ muziejų, kuriame po atviru dangumi grožėjosi Turkiją garsinančiais lankytinais objektais: tiltais, mečetėmis, bokštais, vienuolynais, akviadukais. Susižavėję šiais objektais partneriai pasiryžo dar vienam iššūkiui ir visi kartu plaukė Bosforo sąsiauriu. Pribloškiantys vaizdai, jūros bangavimas, blyksintys žibintai atskleidė tikrąjį Stambulo grožį. Kelionės metu išbandyta kelionė automobiliu, lėktuvu, autobusu, laivu, žygiuota ir pėsčiomis! Vakarą vainikavo lauktuvių paieškos ir netradicinė vakarienė „Grand Bazar“ turguje miesto širdyje.

Erasmus+ projekto MA(R)TH penktoji diena Stambule prasidėjo meditaciniu užsiėmimu, kuris vyko Haskoy mokykloje. Vaikai su jogos meistre atliko įvairius jogos pratimus, mokėsi atsipalaiduoti, nusiraminti, apmąstyti ką nuveikė išvykos metu, kokius jausmus patyrė, kaip jaučiasi paskutiniąją projekto dieną. Taip pat dalyviai buvo apdovanoti dovanėlėmis ir diplomais, kuriuos įteikė projekto Turkijoje koordinatorius Muhittin.

Tarptautinė projekto komanda džiaugiasi, jog pavyko įgyvendinti kruopščiai planuotą trečiąją mobilumo išvyką, kurios nekantriai laukė visi partneriai. 

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondo lėšomis.

Erasmus+ projekto MA(R)TH koordinatorė Rūta Vainauskaitė

Filmas apie projekto dalyvių veiklą Stambule

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas