Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija

Kas yra STEAM

Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija 2019 kovo mėn. tapo kandidate į STEAM tinklo narius. 2020 m. pradžioje progimnazija tapo visaverte STEAM tinklo nare.

Kas yra STEAM?

STEAM santrumpa žymi gamtos mokslų (angl. – Science), technologijų (angl. – Technology), inžinerijos (angl. – Engineering), meno/dizaino (angl. - Art) ir matematikos (angl. – Mathematics) sritis. 

STEAM – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste; su šiais mokslais derinamas kūrybiškumas ir techninė kūryba, kurie suteikia bet kuriam STEAM dalykui funkcionalų dizaino sprendimą, sumodeliavimą, suprojektavimą ir pan. Menai ir dizainas suprantami kaip tarpdisciplininis kūrybinis procesas, jungiantis kūrybiškumą ir inovatyvių technologijų panaudojimą sprendžiant problemas daugialypiame tikrovės kontekste.

STEAM komandos sudėtis

Eil. Nr. Vardas, Pavardė Pareigos Pareigos komandoje Kontaktiniai duomenys
1. Dalia Gudienė Logopedė STEAM veiksmų koordinatorė dalia.gudiene@gmail.com
2. Ligita Urbonienė Geografijos, gamtos ir žmogaus mokytoja Narė  
3. Gitana Jasaitienė Fizikos, gamtos ir žmogaus mokytoja Narė  
4. Jurgita Skrebienė Biologijos mokytoja Narė  
5. Aušra Klevečkienė Pradinio ugdymo mokytoja Narė  
6. Lina Masilionienė Pradinio ugdymo mokytoja Narė  
7. Rita Paurazienė Ugdymo karjerai koordinatorė Narė  
8. Džiuginta Kropienė Specialioji pedagogė Narė  

Vertinga STEAM pamoka

  1. Integruojami keli STEAM ugdymo krypčių arba STEAM ugdymo krypčių ir kiti mokomieji dalykai;
  2. STEAM pamokai keliamas tikslas (ne uždavinys);
  3. STEAM pamokai keliamas didaktinis tikslas (pvz., mokyti dirbti komandoje, mokyti pristatyti darbą, mokyti konstruktyviai kritikuoti, ...);
  4. Pamokoje keliama reali aktuali problema arba sukuriama reali situacija;
  5. Ugdomas mokinių kritinis mąstymas;
  6. Mokiniai aktyviai veikia komandose;
  7. Remiamasi turima mokinių patirtimi (patirtis gali būti ir dirbtinai „sukuriama“);
  8. Ugdymas organizuojamas ir kitose mokyklos aplinkose (ne kabinete) ir aplinkose už mokyklos ribų;
  9. Tikslingai naudojamos IT;
  10. Organizuojamas komandose sukurtų produktų pristatymas kitoms komandoms ir mokinių refleksija;
  11. Mokinių veiklos rezultatas yra praktiškai reikšmingas;
  12. Veiklos rezultato sklaida;
  13. Pamokoje dirba keli mokytojai;
  14. Pamokos trukmė daugiau negu viena pamoka.

STEAM krypčių projektinių darbų įgyvendinimo Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje programa

I BENDROSIOS NUOSTATOS

1. STEAM krypčių projektinių darbų įgyvendinimo programos (toliau – Programa) paskirtis – apibrėžti mokinių vykdomo STEAM krypčių projektinio darbo sampratą, tikslą, uždavinius, jo organizavimą.

2. STEAM krypčių projektinių mokinių darbų įgyvendinimą koordinuoja STEAM koordinavimo grupė.

II PAGRINDINĖS ŠIOS PROGRAMOS SĄVOKOS

3. Projektinis darbas – savarankiškai, konsultuojant vadovui, grupės mokinių atliekamas praktinis (tyrimas/ eksperimentas/konstravimas ir kt.) darbas pasirinkta STEAM ugdymo krypties tema. Projektinis darbas rengiamas ir jo rezultatai pateikiami pagal nustatytus reikalavimus (priedas Nr.1).

4. Projektinio darbo pristatymas – mokinių grupės konsultuojantis su darbo vadovu atlikto Projektinio darbo pateikimas vertinimo komisijai. Pristatymą sudaro vizualinė (prezentacija, plakatas, sukonstruotas daiktas, modelis, maketas ir kt.) ir žodinė dalys. Konkrečią pristatymo formą pasirenka mokinių grupė

II SKYRIUS. PROJEKTINIO DARBO SAMPRATA, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

5. Projektinis darbas – STEAM ugdymo krypties darbas, mokinių grupės rengiamas ne pamokų metu, ir pristatomas vertinimo komisijai.

6. Projektinis darbas skirtas 3- 8 klasių mokiniams, dalyvaujantiems Neformalaus švietimo veiklose (Atradimų akademiją ir kt.).

7. Projektinio darbo tikslas – sudominti mokinius STEAM krypčių disciplinomis

8. Projektinio darbo uždaviniai:

8.1. ugdyti mokinių kritinį mąstymą, praktinės ir kūrybinės veiklos gebėjimus, komandinio darbo įgūdžius;

8.2. suteikti galimybę mokiniams papildomai domėtis pasirinkta tema siejant ją su gyvenimo aktualijomis.

III SKYRIUS. PROJEKTINIO DARBO STRUKTŪRA IR JO RENGIMAS

9. Pagal veiklos pobūdį Projektinio darbo metu gali būti atliekamas tyrimas ir/ar kuriamas originalus produktas ir parengiamas Projektinio darbo aprašas.

10. Projektinį darbą rengia 3-8 klasių 3-4 mokinių grupė.

11. Darbui vadovauja projektinio darbo vadovas- neformalaus šveitimo veiklų mokytojas.

12. Darbo vadovas pateikia mokinimas siūlomų projektinio darbo temų sąrašą arba padeda mokiniams patiems suformuluoti darbo temą; konsultuoja mokinius pasiruošiant darbo vykdymui ir vykdymo metu, ruošiant darbo pristatymą.

13. Projektinio darbo idėją ir temą mokinių grupė pasirenka iš vadovo pateiktų arba pateikia patys konsultuodamiesi su darbo vadovu. Jei mokiniai temą, idėją pateikia patys, temos ir idėjos tinkamumą turi patvirtinti darbo vadovas.

14. Mokinių grupė konsultuojama darbo vadovo grynina Projektinio darbo idėją, formuluoja darbo temą, renka, analizuoja medžiagą, koreguoja, įgyvendina sumanymą (tiria, modeliuoja, kuria, gamina), fiksuoja darbo eigą, rengia darbo pristatymą bei rengia Projektinio darbo aprašą.

15. Projektinio darbo vadovas supažindina mokinius su Projektinio darbo veiklos vykdymo ir vertinimo reikalavimais, prižiūri, stebi, analizuoja, pasirinkta forma fiksuoja darbo rengimo eigą.

IV SKYRIUS. MOKINIŲ KOMPETENCIJOS IR JŲ VERTINIMAS

16. Grupės mokinių pristatomą darbą Vertinimo komisija vertina neformaliai.

17. Mokiniai skatinami padėkomis. STEAM krypties projektinį darbą vykdę mokiniai gali būti atleidžiami nuo projektinių darbų vykdymo birželio mėnesį.


Mokyklos STEAM veiklų planas 2020 m.

Eil. Nr. Planuojamos veiklos Laikas Atsakingi
1 STEAM dirbtuvėlės 1–4 kl. mokiniams (D. Gudienė, A. Klevečkienė, L. Brazytė, G. Jasaitienė) 1–2 kl. – sausio mėn.; 3–4 kl. – gegužės, rugsėjo mėn. D. Gudienė, A. Klevečkienė, L. Brazytė, G. Jasaitienė
2 STEAM dirbtuvės 5–8 kl. mokiniams (rugsėjo mėn. „Tyrėjų naktis“) Rugsėjo mėn. D. Gudienė, L. Brazytė, G. Jasaitienė
3 Jaunojo tyrinėtojo diena 1–8 kl. mokiniams Spalio mėn. D. Gudienė, A. Klevečkienė, L. Brazytė, G. Jasaitienė
4 STEAM veiklos/pamokos pasitelkiant Viki Lab, Giliuko laboratorijas ir kt. Per metus D. Gudienė, A. Klevečkienė
5 Atradimų akademijos, gabių mokinių būrelių narių (vadovaujamų būrelių mokytojų) vedamos pamokos 1–4 kl. mokiniams Balandžio mėn. Neformaliojo švietimo vadovai
6 1–4 klasių mokinių projektai Kasmet A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.1 1a „Žalią pupą sodinau“ Kovo–balandžio mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.2 1b „Užsiaugink drugelį“ Rugsėjo–lapkričio mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.3 1c „Gėlė mamytei“ Kovo–gegužės mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.4 2a „Čipolinai auga ir stiprėja“ Sausio–vasario mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.5 2a „Kai išdygs, kaip jis atrodys?“ Vasario–gegužės mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.6 2b „Magiški kiaušiniai“ Kovo mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.7 2c „Kambarinių augalų dauginimas, auginimas, priežiūra“ Kovo–gegužės mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.8 3b „Magiški kiaušiniai“ Kovo mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.9 4a „Vitaminai vazonėlyje“ Vasario–kovo mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.10 4b „Žuvyčių auginimas akvariume“ Rugsėjo–birželio mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
6.11 4b „Gėlių auginimas“ Kovo–gegužės mėn. A. Klevečkienė, pradinių klasių mokytojos
7 Įvykusių veiklų refleksijos Per metus – po įvykusių veiklų Veiklų vadovai
8 Įvykusių STEAM veiklų aprašymai, nuotraukos talpinami mokyklos el. svetainės rubrikoje „Steam“ Per metus D. Gudienė, A. Banienė

Mokyklos STEAM veiksmų planas 2019 m.

Eil. Nr.

Planuojamos veiklos

Laikas

Atsakingi

1.

Tyrinėjimų pamokos 1–2 kl. mokiniams (pamokas veda „Atradimų akademijos“ nariai)

Vasaris–Balandis

G. Jasaitienė,    

A. Urbonienė,

Dž. Kropienė

2.

1–4 kl. mokinių pasaulio pažinimo pamokas insektariume.

2019 m. vasario–kovo mėn.

D. Gudienė,   

A. Klevečkienė,

L. Andrikonytė

3.

Pradinių klasių mokinių dalyvavimas olimpiadose: Mažojoje gamtos olimpiadoje „Pelėdžiukas – 2019“ Panevėžio Gamtos mokykloje; pasaulio pažinimo olimpiadoje „Mano gaublys – 2019“.

2019 m. vasario–kovo mėn.

V. Baronienė

S. Varanauskienė

4.

Jaunojo tyrinėtojo diena

2019 m. rugsėjo mėn.

Darbo grupė

5.

Tyrinėjimo veiklos „Minties“ gimnazijos laboratorijoje 5–8 kl. mokiniams.

Visus metus

J. Skrebienė,   G. Jasaitienė

6.

Mokinių išvyka ir dalyvavimas edukacinėje veikloje (Elektros ir technikos muziejus/Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras)

Gegužės–Birželio mėn.

D. Gudienė,   

G. Jasaitienė, 

A. Klevečkienė,

L. Andrikonytė,

Dž. Kropienė

7.

3 kl. mokinių išvyka į „UAB Aukštaitijos vandenys“, vandens tyrimas laboratorijoje

Gegužės–birželio mėn.

A. Klevečkienė,

L. Andrikonytė,

3 kl. vadovai

8.

Gamtinės aplinkos stebėjimas naudojant iNaturalist platformą (4–8 kl. mokiniai)

Balandžio–rugsėjo mėn.

G. Jasaitienė,

A. Klevečkienė,  

L. Andrikonytė,

D. Gudienė,  

Dž. Kropienė

9.

STEAM veiklų įdomiosios pertraukos

Visus metus

R. Vainauskaitė, mokytojai

10.

STEAM dirbtuvėlės pradinių klasių mokiniams

Birželio mėn.

 

D. Gudienė,   

A. Klevečkienė,

G. Jasaitienė,

Dž. Kropienė

11.

STEAM dirbtuvėlės specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams (kartu su J. Žemkalnio gimnazijos mokiniais)

Gegužės mėn.

Dž. Kropienė,

D. Gudienė

12.

Dalyvavimas Robotikos konkursuose, šventėse

Pagal atskirus pranešimus

A. Klevečkienė,

A. Sruogienė

13.

7–8 kl. mokinių išvykos į gamybos įmones, kuriose naudojamos naujos pažangios technologijos

Balandžio–birželio mėn.

R. Paurazienė

14.

Mokinių susitikimas su STEAM krypties profesijos atstovu.

Balandžio– birželio mėn.

R. Paurazienė

A. Klevečkienė

15.

Užsiėmimas „Šaltiniečių“ bendruomenės nariams „Dėžučių mieloms staigmenėlėms gaminimas“ (konstravimas, puošimas)

Balandžio mėn.

A. Urbonienė, 

V.Jaramalavičienė

16.

STEAM dirbtuvėlės mikrorajono priešmokyklinio amžiaus vaikams

Gruodžio mėn.

D. Gudienė,

A. Klevečkienė,

G. Jasaitienė,

Dž. Kropienė

A. Urbonienė,

L. Andrikonytė

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.00 – 8.45
  • 2. 8.55 – 9.40
  • 3. 9.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.50 – 14.35