2023 m. vasario 27–kovo 3 d. Turkijoje, Stambule
- Paskelbė : Mindaugas
- Paskelbta: 2023-03-03
- Kategorija: Projektinė veikla
Tarptautinis partnerių susitikimas Stambule prasidėjo svečių pasitikimu ir žuvusiųjų žemės drebėjimo metu pagerbimu. Partneriai iš Lenkijos, Lietuvos, Italijos ir Turkijos pristatė nuveiktus darbus: dalyvavimą tarptautinėje konferencijoje, sukurtus pamokų planus, netradicines pamokas, integruotus trumpalaikius ir ilgalaikius projektus, susitikimus su psichologais, psichiatrais, gyvūnų terapiautais, taip pat vaikų patirtis, kuomet jų pamokose dalyvavo specialiai paruošti gyvūnai. Vaikų emocijos liejosi per kraštus: gyvūnų terapija itin veiksminga emocijoms atskleisti ir baimėms įveikti. Antrą dienos dalį svečiai praleido dalyvaudami integruotose dailės ir muzikos pamokose bei lankėsi miniatiūrų parke bei bendravo su kolegomis iš užsienio šalių.
Antroji Erasmus+ projekto „Especial friends for Especial students” diena prasidėjo Mimar Sinan pagrindinėje mokykloje lankant kabinetą, kuriame įkurtas paukščių kambarys. Šiame kambaryje laikomos papūgėlės, kurias gamtamokslinių pamokų metu lanko vaikai ir atlieka STEAM veiklomis paremtas užduotis. Taip pat mokytojai, dirbantys su vaikais, kurie turi specialiuosius ugdymosi poreikius, lanko šį kabinetą norėdami nusiraminti, pamaitinti paukščius.
Projekto dalyviai taip pat lankėsi užsiėmimuose ir bendravo su mokytojais, kurie dirba su mokiniais, turinčiais autizmo spektro sutrikimą, dalijosi patirtimis taikant gyvūnų terapiją pamokose ir popamokinėse veiklose. Dirbtuvėlių metu partneriai statė namelius dekoratyviniams paukščiams. Po pietų dalyviai degustavo turkišką kavą ir lankė žymias vietas.
Trečiąją kelionės dieną partneriai iš užsienio šalių apsilankė Yerebatan Sarayı - didingoje Bizantijos aukso amžiaus relikvijoje. Tai didžiulė požeminė tuometinio Konstantinopolio miesto vandens saugykla su 336 kolonomis ir aukštomis skliautuotomis lubomis. Kolonos, kapiteliai ir plintai - kitų pastatų griuvėsių liekanos, bet jų simetrija ir didybė paliko neišdildomą įspūdį.
Papietavę pagal turkiškas tradicijas ir išragavę gausiai nuklotą stalą tradiciniais patiekalais dalyviai patraukė link lankytinų vietų: aplankė įspūdingo dydžio Topkami rūmus, Eminonu skverą, Haga Sofija ir Mėlynąją mečetę, Archeologijos muziejų.
Kultūrinės pažintinės išvykos metu dalyviai labiau susibičiuliavo, pasidalijo patirtimis ir praplėtė akiratį.
Ketvirtąją dieną dalyviai dalyvavo psichologės Seymos Boydak paskaitoje, kurios metu buvo supažindinti, kas yra gyvūnų terapija, kokios yra popurialiaurios jos rūšys, kokį veikį gyvūnai daro žmonių elgsenai, jausmams, kaip tai veikia vaikų emocinį intelektą. Partneriai įsitraukė į diskusiją: analizavo asmeninius pavyzdžius ir patirtis, teikė siūlymus ir idėjas kaip gyvūnų terapija gali būti integruojama į ugdymo procesą.
Antrasis užsiėmimas vyko specialiųjų ugdymosi poreikių klasėse kartu su vaikais, kurie turi autizmo spektro sutrikimus, kitas fizines negalias. Svečiai ir vaikai kūrė bendrą darbą: dekoravo plakatą, kuris papuošė mokyklos erdvę. Vaikam tai suteikė daug teigiamų emocijų, kurios leido atsipalaiduoti, šypsotis ir net kvietė kartu su jais dainuoti ir šokti tradicinį šokį.
Trečiojo užsiėmimo metu projekto dalyviai tęsė kultūrinę pažintinę veiklą: pažino miestą aplankydami Galata bokštą ir iš paukščio skrydžio apžiūrėjo daugiakultūrinį istorinį Turkijos centrą. Bizantijos ir Osmanų imperijos laikus menantys architektūros stebuklai pribloškė svečius, o paskutinė bendra vakarienė sustiprino draugystę bei leido pasidalinti kelionės įspūdžiais.
Penktoji viešnagės diena Stambule prasidėjo refleksija. Dalyviai aptarė projekto įgyvendinimo eigą, patirtis Turkijoje ir būsimą vizitą Lietuvoje. Projekto koordinatorė Ylva padėkojo už bendradarbiavimą bei naujas patirtis ir įveiktus iššūkius, kurių buvo ne vienas. Mokyklos direktorius įteikė sertifikatus, pasidžiaugė bendradarbyste ir padėkojo už viešnagę.
Su nekantrumu laukiame svečių 2023 m. gegužės mėnesį, kurios metu užbaigsime trejų metų projekto įgyvendimą apie gyvūnų terapijos naudą ir poveikį vaikų socialiniam emociniam ugdymui. Iki pasimatymo Lietuvoje!
Erasmus+ projektas „Especial friends for especial students” (2020-1-SE01_KA229-077810_4) Projektas finansuojamas ES fondo lėšomis.
-
Prizinės vietos matematikos olimpiadoje!
- Paskelbta: 2023-03-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Progimnazijos trys mokinės miesto matematikos 5–8 klasių olimpiadoje 2023 m. kov... -
Improvizacijos matematikos ugdyme
- Paskelbta: 2023-02-28
- Kategorija: Projektinė veikla
2023 m. vasario 28 d. pradinių klasių mokytojos Eimutė Ulkštinienė, Aiva Simonav... -
Emocinio raštingumo praktiniai užsiėmimai 6-ų ir 7-ų klasių...
- Paskelbta: 2023-02-28
- Kategorija: Projektinė veikla
Siekdami sistemingai ugdyti emocinį mokinių raštingumą, š. m. balandžio 27–28 di... -
Mokytojų komandos mokymai Dalamane, Turkijoje
- Paskelbta: 2023-02-24
- Kategorija: Projektinė veikla
Progimnazijos mokytojų komanda vasario 18–23 dienomis dalyvavo Erasmus+ projekto... -
Plakatai
- Paskelbta: 2023-02-21
- Kategorija: Projektinė veikla
Progimnazijos koridoriai projekto „Kokybės krepšelis“ lėšomis papuošti ... -
Išmaniųjų matematikų stovykla. 2023 m. vasaris
- Paskelbta: 2023-02-16
- Kategorija: Projektinė veikla
2023 m. vasario 14–15 dienomis mokykloje vyko stovykla 3–4 kl. mokiniams, turint... -
Stovykla 5–8 kl. mokiniams. 2023 m. vasaris
- Paskelbta: 2023-02-14
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 14 d. startavo stovykla didesnį mokymosi potencialą turintiems 5–8 kl. m... -
Edukacinis užsiėmimas „Lino kelias“
- Paskelbta: 2022-12-12
- Kategorija: Projektinė veikla
2022 m. gruodžio antrąją savaitę 5-ų klasių mokiniams vyko integruotos etn... -
STEAM veikla gruodis
- Paskelbta: 2022-12-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Lapkričio 28-osios rytą 1b klasės mokiniai klasėje rado mokytojos siurprizą - „A...
