Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija

STEAM veikla balandis

Balandis – STEAM mėnuo

Šį mėnesį vyko daug STEAM pamokų ir kitų veiklų.

3a klasės mokinukams pasaulio pažinimo pamoka vyko robotikos centre „RoboLabas“. Tema „Kas yra Lietuvos kaimynai?". Tad, mokydamiesi programuoti bei stengdamiesi įsiminti pavadinimus, vaikai turėjo „nuvykti" į kaimynines šalis, aplankyti jų sostines. (Mokytoja Gintarė Grinkė)

Pradinių klasių mokinukai dalyvauja STEAM projektuose „Užsiaugink pats“. 3b klasės mokiniai pasėjo serenčius ir  lauks kol sudygs. ( Mokytoja Aušra). 1c klasės mokiniai laukia prieskoninių žolelių derliaus, o kol laukia – matuoja ir stebi, kaip sekasi augti. (Mokytoja Aiva). 3c klasės mokiniai laukia sudygstant Velykų žolytės ir želmenėlių. (Mokytoja Lina). 1a klasės vaikai pasisodino po svogūną, jį laistė, stebėjo kaip auga, kas savaitę skaičiavo laiškų skaičių, matavo jų aukštį, pildė stebėjimo lapą. (Mokytoja Žiedė)

„Mažieji atradėjai“ tyrinėjo skęstančius ir neskęstančius daiktus. Aiškinosi, kodėl metalinis šaukštelis skęsta, o plastikinis - ne. Ištyrė 10 skirtingų daiktų. (Mokytoja Geta Pečiulienė)

STEAM pamokoje 3b klasėje vyko integruota veikla su muzikos mokytoja Lina Skyrienė ir klasės mokytoja Aušra Klevečkiene. Problema - kuriant ketureilį labai sunku surimuoti eilutes. Todėl vaikai pasitelkė į pagalbą muziką - ritmą ir rimą... (Mokytojos Aušra Klevečkienė, Lina Skyrienė)

1b klasės mokiniai dalyvavo velykinėje edukacijoje „Velykės krepšelis“. Edukaciją vedė dailės ir technologojų mokytoja Gintarė Krikščiūnienė. Vaikai patys rinkosi spalvotą filcą, braižė, kirpo dekoracijas, kuriomis puošė savo krepšelį. Rezultatas labai nudžiugino. (Mokytoja Geta)

Mokytojos Jurgita Skrebienė ir Vesta Ilgūnaitė sujungė biologijos ir fizinio lavinimo pamokas, siekdamos mokinius įtraukti į aktyvią praktinę STEAM veiklą. Dirbdami grupėse, atlikdami fizinius pratimus ir matuodami pulsą, stebėdami kaip atsistato širdies darbas, mokiniai galėjo įsivertinti savo ir įvertinti bei palyginti klasės draugų fizinį pasirengimą.

2a klasės mokiniai išbandė net kelias STEAM veiklas. Viena iš jų buvo, pritaikius žinias, įgytas matematikos, pasaulio pažinimo pamokose, iš makaronų ir plastilino sukonstruoti erdvinį kūną. Mokiniai dirbo savivaldžiai: patys pasiskirstė į grupes, išsiaiškino pamirštas sąvokas, sugalvojo, kokio dydžio erdvinius kūnus konstruos. Pristatant darbus draugams, išsiaiškino, kur tokius geometrinius kūnus galime sutikti mus supančioje aplinkoje. Kiekviena grupė įsivertino savo darbą ir padarė išvadą, kad dirbant visiems kartu – pavyksta nuveikti daugiau. (Mokytoja Jūratė)

3a klasėje STEAM pamokoje taip pat „virė“ darbas: vaikai braižė, rašė, skaičiavo, darė išvadas, atliko praktinius darbelius. Veiklų metu stengėsi kuo daugiau sužinoti apie magnetus: išsiaiškino kas yra poliai, kada jie vienas kitą traukia, o kada stumia, kokius nukritusius daiktus galima pakelti nuo grindų, naudojant tik magnetą, kokių daiktų yra mūsų aplinkoje ir kuprinėse, kuriuos magnetas gali pritraukti, kodėl vienus daiktus magnetas traukia, o kitų ne. Pamokos pabaigoje vaikams reikėjo „nutiesti“ kuo ilgesnį kelią, naudojant visus turimus magnetus. (Mokytoja Gintarė)

7a klasės mokiniai integruotos biologijos ir anglų kalbos STEAM pamokos „RŪKYMUI - NE“ metu susipažino su rūkymo žala organizmui ir kūrė antireklamą rūkymui. (Mokytojos Jurgita ir Reda)

Balandžio 28 dieną 5–8 kasių mokiniai pristatė savo projektinius STEAM darbus.

6c klasės mokiniai Fausta Valuckytė, Nojus Krikštulis, Mantas Purauskas ir Arnas Viksva, vadovaujami mokytojos Ligitos Urbonienės, lankydamiesi įmonėje „Aukštaitijos vandenys“ nusprendė atlikti eksperimentą ir įsitikinti, ar vandens apytakos ratą galima pavaizduoti dirbtinai. Mokiniai tikėjosi, kad ant maistinės plėvelės nusistoję garai, pašaldžius ledu, kondensuosis ir lašėdami atgal į dubenį, pateks į mažesnį indelį. Eksperimento metu mokiniai naudojo verdančio vandens ir druskos tirpalą. Vanduo pradėjo garuoti ir nusistojo ant plėvelės, o kondensavęsis pradėjo lašėti. Nulašėjusiame vandenyje druskos nebeliko – ji kartu su vandeniu neišgaravo. Taigi, hipotezė pasitvirtino. Mokiniams pavyko sukonstruoti dirbtinį vandens apytakos ratą. O Adrijus Kinta, Džiūgas Šiaulys, Lukas Graičiūnas, Mantas Merkys, Rytis Rudinskas, vadovaujami mokytojos Ligitos Urbonienės, apsilankę įmonėje „Aukštaitijos vandenys” nusprendė įsitikinti, ar galima namų sąlygomis pagaminti vandens filtrą, kuriuo išgautų švarų vandenį. Mokiniams prireikė plastikinio 2 litrų butelio, smėlio, žvyro, akmenų, vatos, žirklių, stiklinės. Šių daiktų pagalba pavyko pagaminti filtrą ir išfiltruoti nešvarų vandenį. Išfiltruotas vanduo buvo skaidrus.

6 klasės mokinės Karina, Nadia, Gabrielė, Rimgailė, Danielė pristatė projektą „5–8 klasių mokinių savijautai tinkamų savaitės pusryčių meniu sudarymas“. Mokinės iškėlė problemą: mokiniai nevalgo pusryčių kiekvieną dieną, kadangi nežino, kam to reikia, ir nežino, kokie maisto produktai yra tinkamiausi pusryčiams. Jos kėlė hipotezę: tinkami pusryčiai yra svarbūs gerai savijautai, ypač per pirmąsias pamokas. Mokinės išsiaiškino, kokie produktai yra tinkamiausi pusryčiams, išbandė įvairius pusryčių receptus, sudarė savaitės meniu ir apskaičiavo pusryčių kainą, stebėjo, ar mokinių savijauta priklauso nuo to, ką valgo pusryčiams. Savo surinkta informacija pasidalino su kitais mokiniais. Mokinių projekto vadovė – mokytoja Auksuolė Urbonienė.

Robotikos būrelio mokiniai, vadovaujami mokytojos Audronės Sruogienės, atliko projektą „Švarūs ir saugūs vandens telkiniai“. Mokiniai iškėlė problemą: kaip mes galime prisidėti prie vandenyno taršos mažinimo? Jie atliko net 3 misijas: „Kaip mažiau naudoti plastiko?“; „Kaip pašalinti išsiliejusią naftą iš vandenyno?“; „Kaip išgelbėti jūrų gyvūnus nuo žvejybos tinklų?“. Atlikdami pirmą misiją išsiaiškino, kad plastiką galima pakeisto gamtai nekenkiančiais produktais. Antros misijos metu atlikdami eksperimentą, kurio tikslas buvo pašalinti į vandenis išsiliejusią naftą, sukonstravo vandens paviršiumi plaukiojantį valymo įrenginį bei užprogramavo du kompiuteriukus Micro:bit, iš kurių vienas veikia kaip valymo įrenginio jutiklis ir perduoda temperatūros duomenis kitam kompiuteriukui. Trečios misijos metu sukonstravo įrenginį vėžliams, įstrigusiems žvejybos tinkluose, gelbėti.

7b klasės mokinės Rusnė, Ugnė T, Evita, Eimilė, Greta, vadovaujamos mokytojos Gintarės Krikščiūnienės, pristatė atliktą projektą „Mokyklos sienos apipavidalinimas geometrinių formų kompozicija pasirenkant erdvę, apšvietimą, tinkamas priemones ir apskaičiuojant sąnaudas”. Mokinės juodos ir baltos spalvų trikampių kompoziciją įkomponavo matematikos kabinete tiesioginių saulės spindulių apšviečiamoje sienoje. Kūrinio perkėlimui ant sienos naudojo medijos projektorių. Pasirinko akrilinius dažus, tinkančius vidaus darbams. Bendras kompozicijos dydis 5 m*3 m. Darbui atlikti mokiniai išnaudojo baltų akrilinių dažų 1,4 l, juodų pigmentinių dažų - 115 ml, 2 vienetus po 200 ml fiksuojančio lako. Atlikto darbo savikaina siekė 17 eurų.

Mokiniai Osvaldas Žostautas, Titas Teišerskis , Benas Folkmanas pristatė atliktą projektą „Pasaulio žemėlapio iš faneros gamyba racionaliai panaudojant statybines medžiagas ir apskaičiuojant gamybos kaštus“. Mokiniai sukūrė pasaulio žemėlapį, kurį įkomponavo mokyklos erdvėje ant sienos, parinko ir sumontavo tinkamą apšvietimą, pabrėžiantį žemynų kontūrus. Panaudojo 4 mm faneros plokštę. Jos iš viso sunaudojo 1 m*126 cm. Likusius likučius panaudojo pakėlimui nuo pagrindo. Tad visiškai išnaudojo įsigytą medžiagą. Pjaustant įvyko keli lūžiai, tačiau detalės buvo perdarytos arba klijų pagalba sujungtos. Fanera kainavo 18,40 €; apšvietimas 7,80 €. Iš viso: 26,20 €. Mokinių projekto vadovė mokytoja: Gintarė Krikščiūnienė

Dėkojame mokiniams ir mokytojoms už įdomius darbus. Tikimės, kad ir kitais mokslo metais mokiniai dalyvaus STEAM projektuose.

(Dalia Gudienė, STEAM veiklų koordinatorė mokykloje)

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas